259 млн гривень на навчально-практичні центри – заклади профосвіти проходитимуть прозорий та чіткий конкурс

259 млн гривень на навчально-практичні центри – заклади профосвіти проходитимуть прозорий та чіткий конкурс

У 2020 році 259 млн гривень на створення навчально-практичних центрів розподілятимуться між закладами профосвіти за новим, чітким та прозорим конкурсом. Для цього профтехи подаватимуть у МОН заявки з описом їхньої інфраструктури, обґрунтуванням потрібності такого осередку, а також готовністю до співфінансування. Порядок, за яким проводитимуть конкурс та розподілятимуть кошти, був затверджений сьогодні, 12 лютого 2020 року, під час засідання Уряду в Києві.

“Вже у лютому ми плануємо розпочати конкурс. Зволікати не будемо, адже прийом заявок триватиме місяць, ще стільки ж закладаємо на їхнє опрацювання, і далі потрібен час на розподіл коштів. Ми хочемо дати максимум часу для того, щоб на місцях встигли розподілити кошти та закупити обладнання. Важливо, що Уряд вже не буде фінансувати окремі професії, визначаючи їх на своєму рівні за пріоритетністю чи іншими ознаками. Тепер гроші будуть йти у найсильніші заклади та покращувати якість освіти за тими професіями, які важливі для конкретного регіону”, – зазначила Міністерка освіти і науки Ганна Новосад.

З моменту, коли Порядок офіційно набуде чинності, Міністерство створить спеціальну комісію, яку очолить профільний заступник Міністра Петро Коржевський. Інформація про старт конкурсу та адресу, на яку кандидатам потрібно надсилати заявки, з’явиться на сайті МОН. Вона також міститиме контакти, за якими заявники зможуть отримати додаткову інформацію про конкурс.

Податися на конкурс зможуть заклади, які не мають жодного навчально-практичного центру, а також ті, які вже їх мають, але хочуть посилити там технічну базу. Ще одна умова – у закладі має навчатися щонайменше 400 учнів.

Заявка повинна містити:

  • технічне облаштування майбутнього навчально-практичного центру – тут кандидати мають чітко сформулювати, які саме ресурси їм потрібні для відкриття осередку;
  • характеристику області  – має зазначатися потреба у створенні центру, прогнози економічного розвитку регіону, попит на робітничі професії серед роботодавців;
  • інформацію про заклад профосвіти – кількість учнів та педагогів, досвід участі закладу в міжнародних або всеукраїнських проєктах, а також застосування дуальної освіти;
  • проєкт облаштування навчально-практичного центру – обґрунтування потреби у фінансовій підтримці, очікуваний ефект від створення центру, його галузева спрямованість;
  • можливі ризики чи негативні наслідки;
  • кошторис.

Закупівля обладнання відбуватиметься на умовах співфінансування:

  • не більш ніж 70% коштів оплачується за рахунок субвенції, а не менш як 30% – за кошти місцевих бюджетів;
  • не більш ніж 20% від загального розміру субвенції можна використати на капітальний ремонт.

Довідково.

Навчально-практичні центри (НПЦ) – це осередки з новим обладнанням та технікою, які створюються у закладах професійно-технічної освіти. Там для учнів проводять практичні заняття, а для дорослих – проводять підвищення кваліфікації або перенавчання.

Створення НПЦ розпочалось в Україні у 2016 році. За цей період було відкрито 145 центрів.

У 2019 році було створено 45 НПЦ за 6 групами професій:

  1. Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва – 2 НПЦ;
  2. Токар. Верстатник широкого профілю. Фрезерувальник. Шліфувальник. Свердлувальник – 2 НПЦ;
  3. Електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж. Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування. Електромонтажник силових мереж та електроустаткування – 10 НПЦ;
  4. Монтажник систем утеплення будівель – 4 НПЦ;
  5. Верстатник деревообробних верстатів – 5 НПЦ;
  6. Слюсар-ремонтник. Слюсар-інструментальник. Слюсар з механоскладальних робіт. Слюсар з ремонту дорожньо-будівельних машин та тракторів. Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів. Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування – 22 НПЦ.

За матеріалами Міністерства освіти і науки України