«Я – мандрівник». 18 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації

«Я – мандрівник». 18 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Добірка вправ, ігор, майстер-класів та мультфільмів, які стануть у пригоді під час навчання першачків протягом вісімнадцятого тижня НУШ.

Зібрати наплічник і вирушити у навколосвітню подорож – про це мріє багато дітей. А хто такий справжній мандрівник, і як ним стати? Що цікавого є у світі та чи обов'язково їхати у далекі країни, щоб побачити щось  неймовірне? Саме цим питанням присвячений вісімнадцятий навчальний тиждень Модельної навчальної програми.

Редакція освітнього проекту «На Урок» традиційно підготувала добірку додаткових матеріалів, які стануть у пригоді вчителям.

Вправи та ігри

Вправа «Ребус»

Принцип виконання: розшифруйте ребус, складений за визначеними правилами.

Скориставшись онлайн-генератором, створіть власні ребуси.


Ребуси до слів  «намет», «карта», «наплічник»

Вправа «Знайди правильне слово»

Принцип виконання: головне завдання – виокремити зашифроване слово. Для цього необхідно переставити літери таким чином, щоб прочитати слово правильно (анаграма) або з-поміж літер знайти ту послідовність, яка  буде позначати певне слово.

Зашифровано такі слова: північ, компас, намет, мандрівник, турист, захід, південь, карта

Для того, щоб створити тематичні заготовки, скористайтесь автоматичними генераторами:

Вправа «Орієнтування»

Принцип виконання: побудуйте маршрут туриста, використовуючи стрілки-підказки.

Більше заготовок для цієї вправи можна переглянути за посиланням.

Вправа «Спостережливість»

Принцип виконання: покажіть учням малюнок. Запропонуйте уважно подивитись на нього і відповісти на запитання, використовуючи підказки на малюнку.

  1. Скільки туристів живе у таборі? (4, про це свідчить кількість тарілок, ложок і розклад чергування).
  2. В якому місяці відбуваються події? (в серпні, на початку місяця вже збирають врожай кавунів).
  3. Як давно поставлений табір: туристи нещодавно приїхали чи кілька днів тому? (кілька днів тому, бо біля намету павучок вже сплів павутиння).
  4. На якому транспорті вони сюди дісталися? (на човні, є весла).
  5. Чи далеко від табору найближчий населений пункт? (ні, адже курка - свійська тварина).
  6. Куди пішов Сашко? (він ловить метеликів, про це свідчить сачок).
  7. Як звати хлопчиків, чиї наплічники стоять біля намету (Василь і Петро, це можна визначити за буквами на них та за іменами, які вказані у розкладі чергування).

Тематичні розмальовки

Дітям надзвичайно подобається розмальовувати. Тому можна поєднати приємне з корисним: запропонуйте школярам розмалювати карту України, Європи чи світу або розмальовки-антистрес із назвами країн світу.

Більше розмальовок-антистрес можна знайти за посиланням.

Вправа «Мандрівка лабіринтом»

Принцип виконання: запропонуйте учням пройти лабіринт уявною стежкою, розмалювавши її. Більше лабіринтів ви можете знайти тут.

Гра-блукалка «Острів скарбів»

Блукалка – настільна гра, яка сподобається кожному. Використовуючи її, можна здійснити уявну мандрівку з безліччю пригод. Рухаючись ігровим полем, позмагайтеся із товаришами за першість на шляху до фінішу.

Для того, щоб зіграти в таку настільну гру, вам знадобляться ігрове поле зі стежкою із букв, фішки за кількістю гравців (до 6 осіб) та ігровий кубик.

Щоб увесь клас брав участь у грі, об'єднайте учнів у кілька команд (по 4–6 осіб у кожній).

Принцип гри: Учасники гри в узгодженій послідовності кидають кубик та рухаються на ту кількість кроків, яка випала на грані кубика. Для того, щоб гра стала ще більш захопливою, можна додати стрілочки, які дозволяють учасникам як рухатись уперед, так і повертатися на кілька кроків назад.

Власний проект: для цього знадобиться папір формату А1–А0, різнокольорові олівці та фломастери.

Допоможіть учням у командах зробити власний проект такої гри. Наприклад, блукалку на  уявному острові. Для цього об'єднайте школярів у команди по 5–6 осіб, підкажіть, як визначитись із темою та розподілити обов'язки між членами команди (хто креслить шлях блукалки, хто малює казкових героїв та розфарбовує їх).

Гра «Що взяти із собою у похід»

Варіант 1 (для фізкультхвилинки)

Хід гри:  учитель називає предмет або показує зображення того, що пропонується взяти у похід. Якщо названий предмет потрібно взяти із собою, то учні мають плеснути у долоні, а якщо ні – тупнути ногою.

Варіант 2 (для уроків фізкультури)

Хід гри: ведучий кидає мяч та називає певний предмет, який пропонує взяти у похід. Якщо цей предмет брати не варто, учень має відбити мяч, якщо потрібно  – спіймати.

Памятка свідомого туриста

Зверніть увагу школярів на те, що справжні мандрівники дбайливо ставляться до природи. Вони ніколи не залишають за собою сміття, пам'ятаючи, що штучні матеріали довго розкладаються й накопичуються у природі, забруднюючи навколишнє середовище.  

Майстер-класи зав'язування туристичних вузлів

У поході завжди потрібна мотузка, щоб зробити додаткову опору для намету під час сильного вітру, висушити одяг після дощу, натягти навіс від сонця тощо. Щоб мотузка не розв'язалася, її обов'язково потрібно закріпити спеціальними вузлами. Загальновідомого «бантика» буде недостатньо!

Техніка в'язання вузлів

Навчіть своїх учнів зав'язувати найпростіші туристичні вузли, які обов'язково знадобляться й у мандрівках, й у побуті.

Мультфільми та відео про мандрівки Україною і світом

Дітям надзвичайно подобаються мультфільми. Вони яскраві та динамічні. Тому анімації можуть стати ефективним інструментом для навчання першачків.

Мультфільм «Уроки тітоньки Сови»

Головна героїня мультфільму цікаво і зрозуміло розповідає про визначні пам'ятки різних куточків світу, такі як Ейфелева Вежа, Велика китайська стіна, Пізанська вежа і багато інших. Добірку з 13 серій можна переглянути за посиланням.

Мультфільм «Чудеса світу тітоньки Сови – Піраміди Єгипту»

Мультфільм «Книга-мандрівка. Україна»

Цей мультсеріал створений за мотивами однойменної книги, в якій подано понад 1200 цікавих і маловідомих фактів про Україну. Мультсеріал знайомить школярів із видатними особистостями та визначними місцями України, яскраво показуючи і цікаво розповідаючи про реальні події із життя головних героїв.

«Книга-мандрівка. Україна». «Код Кнорозова»

Переглянути інші серії мультсеріалу «Книга-мандрівка. Україна» можна за посиланням. Запропонуйте школярам разом вирушити у мандри з головними героями мультфільму!

Мультфільм «Як козаки наречених визволяли»

Це третій мультфільм із серії «Все про козаків». Він був знятий у 1973 році на студії «Київнаукфільм». У цій серії йдеться про пригоди козаків, які ганяються за піратами, що викрали дівчат. Події розгортаються у колоритних стародавніх державах: Стародавній Греції, Давньому Єгипті, Індії і завершуються на острові піратів.

Мультфільм «Як козаки наречених визволяли»

Краєзнавчі відео «Україна з неба. Експедиції Ukraїner»

Кожна дитина мріє навчитися літати і хоч раз побачити, який вигляд має певна місцевість із висоти хмаринок. Запропонуйте школярам здійснити уявну мандрівку на висоті пташиного польоту і подивитись на величність дивовижної природи та визначних пам'яток України.

Який вигляд має Генічеське озеро з неба

Більше відео можна переглянути на YouTube-каналі Ukraїner.

Фільмована 3D-анімація «Minuscule»

А який вигляд має навколишня природа у макросвіті? Яким бачать світ навкруги комахи? Запропонуйте школярам здійснити уявну подорож разом із комашками. Перегляньте дивовижний музичний фільм, який зображує у макрозйомці реальний світ у Долині комах.

Щоб поїхали у подорож, доведеться скористатися певним транспортом: потягом, автомобілем, автобусом, літаком. Запропонуйте першачкам власноруч створити із паперу засіб пересування для уявної мандрівки.

Як виготовити потяг у техніці оріґамі

Також пропонуємо переглянути такі майстер-класи з цікавими ідеями створення засобів пересування:

Корисні матеріали до вісімнадцятого тижня НУШ з Бібліотеки «На Урок»

Тема: Я – мандрівник. Ранкова зустріч.
Автор: Павленко Тетяна Афанасівна
Про матеріал: Добірка інтерактивних ігор, у ході яких першачки дізнаються, хто такі мандрівники, чим вони займаються та як стати справжнім мандрівником.


Тема: Презентація «Видатні мандрівники та мореплавці»
Автор: Совенко Маргарита Вікторівна
Про матеріал: Презентація про видатних мандрівників – першовідкривачів матеріків. Матеріал доцільно використовувати під час тижня «Я – мандрівник» з обов'язковою розповіддю про досягнення кожного дослідника.


Тема: Презентація «Руаль Амундсен – норвезький полярний мандрівник і дослідник»
Автор: Пенчук Ольга Леонтіївна
Про матеріал: Презентація про Руаля Амундсена – першовідкривача Південного полюсу – знайомить школярів із життєвим шляхом та особливостями підкорення полюсу норвезьким полярником, мандрівником і дослідником.

За матеріалами сайту На урок

21-01-2019