пл. Народна, 4, м. Ужгород, Закарпатська обл., 88008
depon@carpathia.gov.ua

Як побудувати суспільство освіченого загалу

Як побудувати суспільство освіченого загалу

Про те, як реалізувати цю мету, що є головною складовою  освітньої реформи, яка розпочалася 1 вересня 2018 року, йшлося 13 грудня в м. Київ під час Форуму „Освітні вимірювання в контексті Нової української школи”.
Про орієнтири системи освіти 21 сторіччя та шляхи їх реалізації говорили Лілія Гриневич, міністр освіти і науки України, Вадим Карандій, директор Українського центру оцінювання якості освіти, вітчизняні та закордонні науковці.
Поштовхом і підґрунтям для розгляду такої актуальної на сьогодні теми став 10-річний досвід проведення в Україні зовнішнього незалежного оцінювання та 15 років з часу, як у світі почали проводили міжнародне дослідження якості освіти PISA.
Виступаючи на Форумі, Лілія Гриневич наголосила, що серед завдань реформи – дати якісну освіту більшості, а ще краще – всім. На її думку, „система освіти повинна допомогти знайти „сродну працю” (за Г. Сковородою) і базуватися на принципі – ти повинен поважати іншого і знати, ким ти є…”
З урахуванням зазначеного цікавим і на часі для кожного, хто упроваджує чи зацікавлений в освітній реформі, є презентований міністром український переклад книги Андреаса Шляйхера, розробника і куратора дослідження Pisa, „Найкращий клас у світі: як створити систему освіти 21-го століття”.
Про перспективи наступного десятиліття щодо зовнішнього незалежного оцінювання в Україні, а також про підсумки моніторингового дослідження початкової школи, яке проводилося навесні цього року, говорили представники Українського центру оцінювання якості освіти. Зокрема, зміни, зумовлені упровадженням Нової української школи та переходом до профільного навчання, внесуть корективи до організації ЗНО, і це на сьогодні питання, що викликає жваву дискусію. Щодо моніторингу читацьких та математичних компетентностей, то щомісяця, з 28 грудня 2018 року і до 28 квітня 2019 року, УЦОЯО оприлюднюватиме по одному звіту. Загалом буде оприлюднено п’ять  тематичних звітів, що описуватимуть результати та висновки моніторингу.
Отже, у ході Форуму було окреслено та вмотивовано зміни в освітній галузі. Зробивши висновки про минуле, можна планувати майбутнє, – зазначали всі доповідачі. Українська освітня система завдяки реформі упевнено рухається до європейського освітнього простору, і надалі такі форми як ЗНО, PISA мають дати можливість оцінювати не лише результативність роботи учнів та учителів, а й успішність освітньої політики.

 

14-12-2018