«Ми – дослідники. Ми – винахідники»

«Ми – дослідники. Ми – винахідники»

Тиждень «Ми – дослідники. Ми – винахідники» першокласники Ужгородської ЗОШ І-ІІІ ступенів №8 розпочали отриманням листа від Генія Євгеновича. Відомий дітям за мультиком «Фіксики» професор Чудаков запросив їх стати помічниками в його чарівній лабораторії. Та спочатку потрібно пройти випробовування науковця. От і поринули діти досліджувати і пізнавати світ. У цьому їм допомагали вправи Генія Євгеновича. У грі «Ми – спостерігачі» учні знаходили у лабіринтах літеру, яку вивчали впродовж тижня, рахували кількість цих букв в межах 20. Випробування «Ми – винахідливі» запропонувало дітям використати знайомі їм предмети нестандартним способом. 
Так, одноразові ложки і виделки перетворилися у чудернацьку ляльку, а різнокольорові намистинки, які були браслетиком, перетворилися на дивовижну рибку. Таким чином наші першокласники вчилися бачити у звичайному незвичайне, у простому – складне. Випробування «Ми – допитливі» ще раз впевнило дітей в тому, що властивості усіх речовин і матеріалів різні. Так, найкраще у морозильній камері замерзає вода та молоко, олія загустає, а в оцті та солоній воді плаватимуть лише поодинокі крижинки. Школярів захопило випробування «Ми швидко реагуємо». Це вправа, в якій діти зображали чотири стихії природи (вода, земля, повітря, вогонь), виконуючи відповідні рухи. Випробування «Ми – вдумливі» можна сміливо назвати «кольоровим експериментом». Вода, харчова фарба та паперові рушнички допомогли учням створити новий колір із похідних та урівноважити воду в посудині. Малі дослідники прийшли до висновку, що все в природі взаємодіє і доповнює одне одного. Геній Євгенович розвивав допитливість дітей і запропонував їм проростити зерна пшениці та квасолі. Пшеничка вже була пророщена дітьми і звеселяла око на підвіконні, а за процесом зрощення квасольки діти спостерігали впродовж тижня. Результат не забарився: квасолинки випустили корінчики. Учні зрозуміли, що для проростання рослин необхідні умови (тепло, світло, вода). Цікавим видалося завдання, яке навчало бути комунікабельними. Гра з картками «Хто я?/ Що я?» розвивала у дітей критичне мислення та творчу уяву. 

Тематичний день «Як людина досліджує світ?» запропонував дітям ще раз пригадати органи чуттів та задіяти їх у дослідженнях і спостереженнях. Відгадування загадок, співвіднесення предметів з органами чуття, спостереження за об’єктами навколишнього світу за допомогою органів чуття – усі ці вправи мотивували школярів бути уважними до себе та берегти своє здоров’я. Учні розмірковували та вчилися бути толерантними і милосердними до людей з обмеженими можливостями.

Ключове питання «Чи можна бути дослідником в наш час?» пробудило бажання бути винахідниками і спонукало розгадувати анаграми, робити звуко-буквений аналіз слова ВИНАХІД, знайомитися з найвідомішими винаходами людства та дискутувати з цього приводу, переглядати мультфільм «Це наше і це твоє» про винаходи українців. Співставляючи винаходи людей із об’єктами довкілля, які надихали на відкриття, школярі зрозуміли, що наймудріший винахідник – це природа. Учні прийшли до висновку, що процес винахідництва триває завжди, тільки треба шукати ідеї та можливості. Тому впродовж тижня наші школярі пропонували свої ідеї та пояснювали, чим вони будуть корисні для суспільства. 


Учні Міжгірської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 дізнавалися, хто такий дослідник, винахідник, як людина досліджує світ, чи можна бути винахідником у наш час? 

Щоб стати помічником професора, учні проходили різні випробування. Найцікавішим серед них був експеримент з «водою-мандрівницею», після чого було зроблено висновки про те, як творяться кольори та чому фарба проникає у папір. Також із задоволенням проводили дослід із проростання насіння квасолі, грали у гру «Хто я? Що я?», вчилися швидко реагувати під час проведення гри «Чотири стихії». Приємною несподіванкою для школярів стало вручення «Сертифікатів юних дослідників». 

Під час опрацювання теми «Як людина пізнає світ» учні досліджували об’єкти навколишнього світу за допомогою органів чуття. Першокласники розпізнавали предмети за контуром, грали в ігри «А що в торбинці?», «Зіпсований телефон», виготовляли аплікації з ватних дисків та соняшникового насіння, після чого визначали, які сніговичок та їжачок на дотик. 

Юні дослідники Чинадіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів протягом тижня досліджували об’єкти навколишнього світу за допомогою органів чуття, робили висновки та узагальнення за результатами власних спостережень. Розвивали в собі вміння дослідника та дізнавалися про деякі винаходи людства. Із задоволенням виконували експерименти: «Чи всі речовини замерзають однаково?», «Вода-мандрівниця» та «Як проростає насінина?». Сподобались ігри «Чотири стихії», «Зіпсований телефон», «Ніс-підлога-стеля», «А що в торбинці?», «Хто я?/ Що я?», «Органи чуття». Також читали тексти, відгадували загадки, анаграми. В кінці тижня з’ясувалося, що дітки справжні дослідники, винахідники: у них з’явилося безліч ідей.

Отже, завданням тижня було не тільки навчити дітей спостерігати за об’єктами навколишнього світу, робити висновки та узагальнювати результати власних спостережень, а й формувати в учнів вміння дослідницької діяльності та навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

05-02-2018