Обласний семінар-практикум „Інклюзивний простір. Практичні кроки”

Обласний семінар-практикум „Інклюзивний простір. Практичні кроки”

З метою системного запровадження інклюзивного освітнього середовища та для реалізації державної політики щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами за місцем їх проживання облдержадміністрацією та Благодійним Фондом Порошенка 14 лютого 2018 року підписано Меморандум про співпрацю щодо створення мережі інклюзивно-ресурсних центрів та про приєднання області до проекту „Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації”. 
У рамках цієї соціальної програми педагоги нашої області 28 лютого − 2 березня 2018 року брали участь у спеціалізованому освітньому тренінгу, який проходив у м. Запоріжжя. Одинадцять фахівців отримали відповідний сертифікат і стали наставниками для освітян області із питань інклюзивного навчання. 
А 4 травня 2018 року в приміщенні Комунальної установи „Інклюзивно-ресурсний центр №1 Ужгородської міської ради” відбувся семінар-практикум „Інклюзивний простір. Практичні кроки”, в ході якого сертифіковані фахівці ділились своїми знаннями. До участі були запрошені директори інклюзивно-ресурсних центрів. 
Директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації Сопкова Ганна Іванівна, звертаючись до учасників семінару-практикуму, відзначила, що інклюзивна освіта в Україні стала невід’ємною частиною державної програми зі створення умов для якісного навчання дітей з особливими освітніми потребами. Для вдалої реалізації цієї реформи Україна потребує кваліфікованих та професійних фахівців для роботи з дітьми цієї категорії. Сьогодні перед нами стоїть надзвичайно важливе і відповідальне завдання – виховати нове покоління українців, для якого інклюзія стане частиною світогляду, інклюзія як новий погляд на місце „особливої” дитини в суспільстві.
Про нормативно-правове забезпечення реалізації інклюзивного навчання в Україні та практичне забезпечення розвитку інклюзивного освітнього середовища в області розповіла Гаяш О.В., завідувач обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти при Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти.
Черговим кроком у системному реформуванні інклюзивної освіти стало створення сучасних інклюзивно-ресурсних центрів. З 1 вересня 2018 року ІРЦ повністю замінять застарілу мережу психолого-медико-педагогічних консультацій, а їх послуги будуть наближені до дітей на місцях.
Бокоч Н.М., методист обласного методичного центру при департаменті освіти і науки облдержадміністрації розкрила організаційно-правові аспекти створення та функціонування таких центрів.
Педагоги Ужгородської загальноосвітньої школи І − ІІІ ступенів № 20 – ліцею „Лідер” Ужгородської міської ради Закарпатської області, Гричка Л.Й., заступник директора з навчально-виховної роботи, та Воротинцева О.О., вчитель-дефектолог, з власного досвіду поділилися практичними кроками зі створення команди супроводу дитини в закладі загальної середньої освіти та організації корекційно-розвиткової роботи.
Роль асистента вчителя та аспекти його професійної діяльності в інклюзивному класі у своїй презентації розкрила Олос М.Ю., методист обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти при Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти. 
У другій половині семінару-практикуму Герзанич М.А., логопед Комунальної установи „Інклюзивно-ресурсний центр Ужгородської районної ради” детальніше зупинилася на питанні організації комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини фахівцями ІРЦ, в ході дискусії було обговорено вимоги до оформлення Висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. Питання про складання та реалізацію індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами висвітлила Кремінська І.М., директор Комунальної установи „Інклюзивно-ресурсний центр №1 Ужгородської міської ради”.
Усім учасникам семінару-практикуму було роздано методичні матеріали та пам’ятка-рекомендації для впровадження інклюзивного освітнього середовища та організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

07-05-2018