Всеукраїнська нарада з питань розвитку та якості дошкільної освіти

Всеукраїнська нарада з питань розвитку та якості дошкільної освіти

4 квітня 2019 року у Міністерстві освіти і науки України відбулась Всеукраїнська нарада з питань розвитку та якості дошкільної освіти, до порядку денної якої було включено актуальні питання діяльності закладів дошкільної освіти.
У роботі наради взяли участь головні спеціалісти департаментів, управлінь освіти і науки обласних адміністрацій, запрошені.
Учасникам наради було презентовано стислий огляд звіту „Перспективні форми дошкільної освіти в контексті дружності до дитини та ефективності використання бюджетних коштів в Україні”. Про проведене дослідження розповіла Наталія Анатоліївна Датченко, національний консультант ЮНІСЕФ з альтернативних моделей дошкільної освіти. Цільовим фокусом дослідження стали форми дошкільної освіти, які здатні розширити доступ дітей до освітніх послуг, при цьому зберігати високий стандарт якості, базуючись на принципах дружності до дитини, а також бути економічно ефективними з огляду на ресурс місцевих громад.
У результаті проведеного аналізу було визначено 8 форм дошкільної освіти, які здатні урізноманітнити традиційну систему дошкільної освіти (дитячі садки повного дня), покращити якість і доступність дошкільної освіти в Україні. До ідентифікованих форм, які є відносно новими для України, належать наступні: центр розвитку дитини; дошкільне відділення (групи) на базі ЗЗСО; дошкільні групи короткотривалого перебування; гурткова робота з дітьми дошкільного віку; соціально-педагогічний патронат; заклад дошкільної освіти сімейного типу; сезонний ЗДО (група); суботня та недільна група.
Усе частіше в освітянських колах ведуть розмови про автономію закладу освіти. Ця тема не нова, та з набранням чинності нового Закону України „Про освіту” вона стала ще актуальнішою. І поступово заклади освіти отримують фінансову автономію – стають розпорядниками коштів місцевого бюджету нижчого рівня. Які переваги автономії закладу освіти? Що зробити для її запровадження? З чого розпочати цей шлях?
Покроковим алгоритмом щодо прийняття рішення про автономії закладу поділилася з присутніми Ніна Омельяненко, шеф-редактор управлінських видань напряму „МCFR: Освіта”, голова правління ВГО „Асоціація працівників дошкільної освіти”.
Наталія Валентівна Левінець, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методик та технологій дошкільної освіти НПУ ім. М.П. Драгоманова ознайомила з питаннями медико-педагогічного контролю у закладі дошкільної освіти на заняттях з фізкультури.
Щодо організації та проведення Всеукраїнського дослідження якості дошкільної освіти виступила Оксана Яківна Денисюк, перший заступник директора Інституту освітньої аналітики Міністерства освіти і науки України. Дослідження проводиться Державною науковою установою „Інститут освітньої аналітики” відповідно до Оперативного плану Міністерства освіти і науки України на 2019 рік, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 25.01.2019 № 61.
Йшлося і про надання інформації щодо звіту за формою 85-К, про виконання розпорядження Кабінету Міністрів України № 871-р (зі змінами від 23.01.2019 № 26-р), питання контролю за діяльністю закладів дошкільної освіти (дотримання санітарно-гігієнічних вимог під час організації освітньої діяльності, охорони праці та безпеки життєдіяльності дітей, належне утримання всіх приміщень закладу дошкільної освіти, дотримання вимог законодавства щодо створення безпечного розвивального середовища, недопущення насильства над дітьми (лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 05.02.2013 № 1/9-74)). Ці та інші проблеми та шляхи їх вирішення порушили працівники відділу дошкільної освіти головного управління загальної середньої та дошкільної освіти директорату дошкільної та шкільної освіти Міністерства освіти і науки України.

08-04-2019