Завершився перший етап пілотної сертифікації вчителів – його пройшли 811 зареєстрованих учасників

Завершився перший етап пілотної сертифікації вчителів – його пройшли 811 зареєстрованих учасників

Сьогодні, 11 жовтня 2019 року, завершився перший етап пілотної сертифікації вчителів початкових класів. Його пройшли 811 педагогів серед 859 зареєстрованих. Далі на них чекає другий етап – незалежне тестування професійних компетентностей. Він розпочнеться наприкінці жовтня.

“Оскільки участь у пілотній сертифікації є добровільною, 48 вчителів уже на першому етапі змінили своє рішення про участь у сертифікації й відмовилися від неї. Ми сподіваємось, що кожен учасник, який сьогодні завершив перший етап, передусім має внутрішню мотивацію для участі. Адже у такий спосіб вони можуть заявити про себе на всеукраїнському рівні, отримати новий досвід і стати лідерами серед колег. Ми ж як Міністерство хочемо завдяки сертифікації виявити агентів змін на місцях, а також підтримати їх у прагненні зробити українську школу кращою”, – пояснила Міністр освіти і науки Ганна Новосад.

Вивчення практичного досвіду роботи вчителів відбувалося на базі закладів, де вони працюють. Разом педагоги-учасники представляли понад 600 шкіл різних регіонів країни, а їх досвід оцінювали попередньо відібрані експерти. Державна служба якості освіти, яка опікувалася проведенням першого етапу, загалом підготувала 1500 експертів. З них 1050 безпосередньо працювали над вивченням досвіду учасників пілоту. Важливо, що воно проходило за методикою, розробленою відповідно до концепції Нової української школи.

Загалом же процедура сертифікації містить 3 етапи:

  • експертне оцінювання професійних компетентностей учасника через вивчення практичного досвіду роботи;
  • самооцінювання учасником власної педагогічної майстерності (е-портфоліо);
  • оцінювання фахових знань та умінь учасника через незалежне тестування.

Довідково.

Сертифікація вчителів початкових класів – це пілотний проєкт, участь у якому могли взяти до 1 тис педагогів. Метою сертифікації є виявлення та стимулювання вчителів з високим рівнем професійної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями.

За матеріалами сайту МОН

15-10-2019