У червні 2019 року на базі закладів загальної середньої освіти Великоберезнянського району відбувся рефрешмент-тренінг на тему „Ігрові та діяльнісні методи навчання в початковій школі”, під час якого вчителі, які у 2018/2019 навчальному році навчали учнів перших класів, ділилися досвідом застосування ігрового матеріалу LEGO та опанування методичних прийомів роботи з цією технологією, обговорювали здобутки та удосконалювали свої професійні уміння щодо використання педагогічної системи LEGO. У програмі тренінгу були інформаційні повідомлення, LEGO-вікторина, інтерактивні вправи та завдання.
Через гру діти досліджують і пізнають навколишній світ. Це природний і найбільш бажаний спосіб навчання. Через гру діти отримують навички спілкування, командної роботи, прояву ініціативи, генерації нових ідей, критичного мислення, оперування інформацією. Навчатися у процесі гри – це значно цікавіше, ніж вивчати теоретичні матеріали, такі підходи сприяють кращим та ефективнішим результатам.
Зважаючи на це, Концепція Нової української школи передбачає використання у навчанні учнів початкових класів ігрових конструкторів LEGO. Документ про взаєморозуміння було підписано між Міністерством освіти і науки України та The LEGO Foundation. Відповідно до Меморандуму у 2018/2019 навчальному році всі перші класи були забезпечені безкоштовними наборами LEGO, а для кожного учня отримано набір „Шість цеглинок” серії LEGO DUPLO.
Під час рефрешмент-тренінгу педагоги опрацювали такі проблемні питання як значущість гри, переваги використання LEGO, організація роботи з LEGO DUPLO та LEGO System, щоб спонукати своїх учнів до пізнання світу та сформувати ключові компетентності, що допоможуть у подальшому легко і швидко адаптуватися до змін.
Зазначимо, що відповідно до наказу департаменту освіти і науки Закарпатської облдержадміністрації 19.06.2019 № 171 „Про організацію підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи” місцевим органам управління освітою та керівникам закладів освіти проводиться робота з організації та забезпечення своєчасного підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
У Великоберезнянському районі проведено І та ІІ сесії для двох груп учителів початкових класів, які навчатимуть учнів перших класів у 2020/2021 та 2021/2022 навчальних роках. Кожна група вчителів впродовж тижня розглянула та детально опрацювала навчальні модулі: „Сучасний вчитель як провідник змін”, „Організація ефективного і безпечного освітнього середовища”, „Кооперативне навчання”, „Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів”. Педагоги удосконалювали методичну компетентність через новітні практики професійної діяльності: „Фішбоун”, „Шість капелюхів”, „Ментальна карта”.
Учасники тренінгів, вивчаючи теоретичні положення Концепції „Нова українська школа”, змоделювали портрети вчителя і учня ХХ та ХХІ століть, ознайомилися з особливостями нової професійної ролі вчителя початкової школи. Спираючись на дослідження нейропсихології, власний педагогічний досвід, визначали шляхи та способи співпраці й порозуміння з сучасним цифровим поколінням дітей. Педагоги опрацювали особливості організації предметного середовища, облаштування навчальних осередків, переглянули відповідні відеоролики, презентації, створили власні макети класних кімнат. Мали можливість дізнатися про особливості формувального оцінювання навчальних досягнень молодших школярів, отримали інформацію щодо актуальних веб-ресурсів.
Працюючи в групах, учителі опановували новітні підходи до управління класом: способи об’єднання учнів, командну взаємодію у вирішенні навчальних завдань та здобутті академічних і соціальних навичок. Слухачам було запропоновано вправи щодо згуртування спільноти дітей, встановлення турботливих, дружніх взаємин. Для активізації роботи, засвоєння інформації, позитивного налаштування учасники виконували руханки, пальчикову гімнастику, кінезіологічні вправи, які зможуть використати у роботі з дітьми.
# УЧИТЕЛІ ВАЖЛИВІ!#
За матеріалами відділу освіти Великоберезнянської райдержадміністрації