Триває робота приймальних комісій у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. За результатами моніторингу вступної кампанії за станом на 05.08.2019 до закладів подав заяву 1781 абітурієнт, що становить 67,01% від прогнозованої кількості вступників на умовах регіонального або державного (за професіями загальнодержавного значення) замовлення. З них на базі базової загальної середньої освіти – 1279, на базі повної загальної середньої освіти – 502.
Цьогоріч найбільшою популярністю користуються робітничі професії громадського харчування (кухар, кондитер), автомобільного транспорту (слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, рихтувальник кузовів), сфери обслуговування (перукар, перукар-модельєр, візажист), будівельної галузі, монтажних і ремонтно-будівельних робіт (монтажник санітарно-технічних систем і устаткування, газозварник, штукатур, лицювальник-плиточник, маляр), загальні професії електротехнічного виробництва, виробництва електронної техніки (слюсар-електрик з ремонту електроустаткування, регулювальник радіоелектронної апаратури та приладів, контролер радіоелектронної апаратури та приладів).
До Вищого професійного училища № 34 м. Виноградів подано 86 % заяв, Вищого професійного училища № 3 м. Мукачево – 83 %, Ужгородського вищого професійного училища торгівлі та технологій харчування – 79%, Перечинського професійного ліцею – 75 %, Свалявського професійного будівельного ліцею – 74 %.
У закладах професійної (професійно-технічної) освіти на основі базової або повної загальної середньої освіти учні можуть навчатися за інтегрованими професіями та монопрофесіями.
Вимогою часу є створення належних умов для здобуття робітничих професій, що полягає у забезпеченні закладів професійної (професійно-технічної) освіти сучасним обладнанням та технікою. З метою реалізації зазначеного на базі закладів професійної (професійно-технічної) освіти області функціонують навчально-практичні центри з професій: „Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування”, „Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів” (Хустський професійний ліцей); сучасних швейних технологій і дизайну; перукарського мистецтва (Хустський професійний ліцей сфери послуг); із упровадження сучасних технологій зварювання з професій „Електрозварник ручного зварювання. Електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних зварювальних машинах. Зварник” (ДНЗ „Ужгородський центр професійно-технічної освіти”); сучасних будівельних матеріалів матеріалів та технологій (ДНЗ „Ужгородський центр професійно-технічної освіти”); сучасних харчових технологій та ресторанного сервісу (Ужгородське вище професійне училище торгівлі та технологій харчування).
Для підвищення якості підготовки кваліфікованих кадрів із урахуванням вимог роботодавців у рамках нових організаційно-відмінних форм навчання окремі професії учні матимуть змогу опановувати шляхом дуальної форми навчання.
Реалізації права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття якісної професійної (професійно-технічної) освіти, перепідготовку та підвищення кваліфікації з урахуванням їх потреб та можливостей сприятиме Порядок організації інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, що визначає організаційні засади інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти незалежно від форми власності та підпорядкування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 636.
У вищих професійних училищах та центрах професійної (професійно-технічної) освіти учні можуть отримати підвищений розряд або освіту на рівні кваліфікаційних вимог молодшого спеціаліста. Крім того, заклади здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації незайнятого населення.