пл. Народна, 4, м. Ужгород, Закарпатська обл., 88008
depon@carpathia.gov.ua

Вивчення досвіду роботи педагогів закладів професійної (професійно-технічної) освіти у міжатестаційний період

Вивчення досвіду роботи педагогів закладів професійної (професійно-технічної) освіти у міжатестаційний період

Завершується процес атестації педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти у 2019 році. Атестаційні комісії визначають рівень сформованості педагогічних умінь і навичок педагогів, об’єктивно й виважено оцінюють результативність їх роботи в міжатестаційний період.
Методисти НМЦ ПТО у Закарпатській області як члени експертної групи з вивчення досвіду роботи викладачів та майстрів виробничого навчання, створеної атестаційною комісією вищого рівня (наказ департаменту освіти і науки облдержадміністрації 17.09.2018 № 67-К) відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників для об’єктивного оцінювання професійної діяльності педагогів, у період з 28 січня до 06 березня 2019 року відвідали заклади професійної освіти області.
Слід зазначити, що у Вищому професійному училищі № 3 м. Мукачево, Ужгородському вищому професійному училищі торгівлі та технологій харчування, Хустському професійному ліцеї сфери послуг, Хустському професійному ліцеї, Міжгірському професійному ліцеї, ДПТНЗ „Мукачівський професійний аграрний ліцей ім. М. Данканича”, Свалявському професійному будівельному ліцеї, ДНЗ „Мукачівський центр професійно-технічної освіти”, ДНЗ „Ужгородський центр професійно-технічної освіти”, ДПТНЗ „Білківський професійний аграрний ліцей”, Вищому професійному училищі № 34 м. Виноградів, Тячівському професійному ліцеї Закарпатської області, де побували працівники центру, триває активна робота атестаційних комісій із вивчення професійної діяльності педагогів, які атестуються, узагальнення досвіду їх роботи в міжатестаційний період та диференційоване оцінювання результатів педагогічної праці. Для цього використовуються різні форми вивчення професійної діяльності викладачів, майстрів виробничого навчання та інших педагогічних працівників. Серед них – творчі звіти, представлення портфоліо, веб-сторінок педагогічних працівників на засіданнях методичних комісій, навчально-методичних рад, виставки методичних напрацювань, проведення тижнів професій, методичних тижнів, майстер-класів, круглих столів, відкритих уроків, виховних та інших методичних заходів.
Експерти відзначають високий методичний рівень відвіданих відкритих уроків, проведених з використанням різних форм і методів навчальної діяльності учнів викладачами: фізики – Лакатошем В.М. (Свалявський професійний будівельний ліцей), англійської мови – Бігар А.О. (Міжгірський професійний ліцей), української мови та літератури – Ледней Н.П. (Тячівський професійний ліцей Закарпатської області); та майстрами виробничого навчання з професій: кухар, кондитер – Гладун Г.М. (ДНЗ „Мукачівський центр професійно-технічної освіти”); слюсар-електрик з ремонту електроустаткування, електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж – Медуличем О.І. (Міжгірський професійний ліцей); столяр, тесляр – Гейцієм В.І., електромонтажник силових мереж та електроустаткування, електромонтажник з освітлення та освітлювальних мереж – Лазуром В.Ф.  (Тячівський професійний ліцей Закарпатської області).
У Міжгірському професійному ліцеї пройшов єдиний методичний день за участю педагогів, які атестуються. Програма заходу передбачала відкриті уроки, майстер-класи, виховні заходи.
Використання сучасного обладнання для оздоблення одягу продемонструвала майстер виробничого навчання з професії швачка, вишивальник Бряник М.В. у ході майстер-класу „Оздоблення сучасного одягу геометричними орнаментами”. Майстер виробничого навчання Пилипчинець Е.В. провела позаурочне заняття з креативною групою учнів у рамках роботи над учнівським проектом „Вишивана моя Україна”.
Вихователь гуртожитку Буряк С.М. організувала відкритий виховний захід, присвячений вшануванню пам’яті Героїв Небесної Сотні. Дійство відбувалося біля однойменної експозиції, розміщеної у фойє навчального закладу.
Підсумком єдиного методичного дня став круглий стіл „Від професійного педагога до компетентного учня”, на якому педагогічні працівники поділилися власними здобутками у міжатестаційний період.
У Хустському професійному ліцеї проведено відкрите засідання атестаційної комісії у вигляді круглого столу з обміну досвідом роботи за міжатестаційний період педагогічних працівників, які атестуються. У ході засідання педагоги демонстрували свою діяльність у вигляді презентацій, персональних сторінок, сайтів, блогів,  відеороликів.
У Тячівському професійному ліцеї Закарпатської області викладачами української мови та літератури Ледней Н.П. і Ташликович М.М. проведено літературно-музичну композицію „Від Крут… до Майдану” та виховний захід до річниці з дня народження „Витязя української поезії” Симоненка В.А.
В Ужгородському  вищому професійному училищі торгівлі та технологій харчування була розгорнута виставка „Педагогічний досвід викладачів та майстрів виробничого навчання, які атестуються у 2019 році”, проведені творчі звіти педагогів. Качур В.М., викладач професійної етики та психології, представила власне портфоліо. Викладач Галаговець А.М. презентувала створений нею електронний комплекс дидактичного забезпечення предмета „Устаткування підприємств харчування”. Атестаційна комісія вивчає та узагальнює педагогічний досвід одного з кращих викладачів спецдисциплін Галас Н.П.
У ДНЗ „Мукачівський центр професійно-технічної освіти” організовано виставку методичних напрацювань педагогічних працівників, проведено відкрите засідання методичної комісії, на якому звітувала про свою роботу викладач спецдисциплін Талабішка М.І. Майстер виробничого навчання Радик С.Ю. провела відкрите заняття гуртка на тему „Прийоми виконання оздоблення склянки декупажем”.
У ДПТНЗ „Мукачівський професійний аграрний ліцей ім. М. Данканича” відбувся круглий стіл на тему „Професійна  самосвідомість як регулятор поведінки і діяльності професіонала”, у рамках якого викладачі, майстри виробничого навчання, які атестуються у 2019 році, представляли творчі звіти про свою педагогічну діяльність за міжатестаційний період. Виступи педагогів супроводжувалися презентаціями.
Атестаційна комісія Свалявського професійного будівельного ліцею заслухала творчі звіти Курчак М.Д. – майстра виробничого навчання, Похил В.В. – старшого майстра, Дьолог В.В. – викладача математики. Інші педагоги, які підлягають атестації, демонстрували власні веб-сторінки.
Ряд методичних заходів із вивчення професійної діяльності педагогів, які атестуються, було організовано у Вищому професійному училищі № 34 м. Виноградів, Вищому професійному училищі № 3 м. Мукачево, Хустському професійному ліцеї сфери послуг, ДНЗ „Ужгородський центр професійно-технічної освіти” та ДПТНЗ „Білківський професійний аграрний ліцей”. Їх програма передбачала проведення круглих столів, відкритих уроків, позанавчальних заходів тощо. У методичних кабінетах працювали виставки методичних напрацювань педагогічних працівників. Кожен із них мав можливість презентувати власні наробки.
Досвіди роботи викладача української мови та літератури Голомб Т.М. (Вище професійне училище № 3 м. Мукачево) та спецдисциплін Дякун О.І. (Хустський професійний ліцей) узагальнені на засіданнях навчально-методичних рад закладів освіти та подані на розгляд навчально-методичної ради НМЦ ПТО у Закарпатській області.
Атестація як система заходів, спрямованих на комплексне оцінювання педагогічної діяльності, вкотре доводить, що є стимулом підвищення рівня професійної компетентності педагогів, росту їх фахової майстерності, розвитку творчої ініціативи, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу в ЗП(ПТ)О.

За матеріалами НМЦ ПТО у Закарпатській області