пл. Народна, 4, м. Ужгород, Закарпатська обл., 88008
depon@carpathia.gov.ua

Як відкрити інклюзивну групу у виші чи закладі профосвіти - Уряд визначив відповідний порядок

Як відкрити інклюзивну групу у виші чи закладі профосвіти - Уряд визначив відповідний порядок

Діти з особливими освітніми потребами отримають більше можливостей для навчання у вишах та профтехах. Відповідні порядки - як організувати інклюзивне навчання в закладах вищої та професійної освіти - Уряд ухвалив з доопрацюванням сьогодні, 10 липня 2019 року.

“Інклюзія - це наш пріоритет не лише в шкільній освіті. Нам важливо, щоб діти з особливими освітніми потребами мали доступ до якісної освіти в закладах усіх рівнів. До того ж, крім фахової професійної підготовки, в закладах вищої та професійної освіти ці діти отримують також соціальну адаптацію. Все це допомагає їм реалізувати себе, швидше працевлаштуватися у майбутньому», - наголосив перший заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей.

Він зазначив, що цього року на підтримку осіб з особливими освітніми потребами в закладах профосвіти в держбюджеті вперше було передбачено 24,8 млн гривень.

Для відкриття інклюзивної групи у виші чи профтеху особі з особливими освітніми потребами або її батькам потрібно звернутися до закладу із відповідною заявою. До неї треба додати документи, що підтверджують наявність ООП (висновок ІРЦ, індивідуальна програма реабілітації особи з інвалідністю).

На підставі цього керівник закладу повинен створити інклюзивну групу. Він також утворює команду психолого-педагогічного супроводу чи спеціальний навчально-реабілітаційний підрозділ (для закладів вищої освіти). До них входять педагогічні працівники, адміністрація закладу, інші фахівці за потреби, а для закладів профосвіти - ще асистент майстра виробничого навчання та інші.

Для кожної дитини ця команда розробляє індивідуальний навчальний план із залученням батьків.

Важливо, що в разі утворення інклюзивної групи керівник чи засновник закладу має виділити кошти на:

- приведення території, будівель і приміщень відповідно до вимог державних будівельних норм щодо інклюзивності;

- необхідні навчально-методичні матеріали;

- сучасні засоби навчання тощо.

За матеріалами сайту МОН

11-07-2019