Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти

Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти

Державна служба якості освіти розробила методичні рекомендації, які допоможуть колективам закладів дошкільної освіти організувати роботу з визначення політики забезпечення якості освітньої діяльності та розробити положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти.

Під внутрішньою системою забезпечення якості освіти (далі — внутрішня система) розуміється сукупність умов, процедур та заходів у закладі, що забезпечують ефективність освітніх і управлінських процесів.

Внутрішня система будується на таких принципах:

  • орієнтація на замовника послуг (дітей та їхніх батьків), завоювання його довіри;
  • цілепокладання відповідно до визначених напрямів розвитку закладу та створення умов для задіяння всіх працівників до забезпечення якості дошкільної освіти;
  • взаємопов’язаність процесів діяльності закладу;
  • зорієнтованість на поліпшення показників освітнього процесу, підвищення задоволеності батьків, здатність прогнозувати внутрішні й зовнішні ризики та реагувати на них;
  • прийняття управлінських рішень на основі фактичних даних та розуміння причинно-наслідкових зв’язків і ймовірності непередбачуваних наслідків;
  • управління всіма зацікавленими сторонами, щоб оптимізувати їхній вплив на діяльність закладу.

Аби внутрішня система була цілісною та дієвою, до її розбудови варто залучати не лише фахівців закладу освіти, а й батьків, представників місцевої громади, експертів у сфері дошкільної освіти та інші зацікавлені сторони.

Методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти затверджено наказом Державної служби якості освіти України від 30.11.2020 № 01-11/71.

За матеріалами Державної служби якості освіти України