Можливості багатомовної освіти. Діалог: учні, школа, громада

Можливості багатомовної освіти. Діалог: учні, школа, громада

22 – 23 лютого в рамках проекту „Діалог заради реформ та суспільного єднання в Україні”, за участю Міністерства освіти і науки України та Офісу Координатора проектів ОБСЄ в Україні, відбувся діалог „Можливості багатомовної освіти. Діалог: учні, школа, громада”. Серед його учасників – представники Міністерства освіти і науки, Міністерства культури України, освітніх установ та організацій із Києва, Закарпатської, Чернівецької, Одеської та Львівської областей, активісти громадських організацій, що представляють румунську та угорську національні меншини, журналісти засобів масової інформації та ін. У такому форматі зустріч відбувається уже втретє. Їй передували діалоги в Чернівцях та Львові. Завдання – обмін досвідом у питаннях навчання представників національних меншин та у зв’язку з реформуванням освітньої галузі в Україні питання щодо імплементації Закону України „Про освіту”. 
З цього приводу посол Вайдотас Верба, координатор проектів ОБСЄ в Україні, зазначив, що у 2017 році ОБСЄ в Україні реалізовувала 39 проектів, що були спрямовані на вирішення проблемних питань у різних сферах суспільного життя, у тому числі освітній галузі. Одним із основних завдань Організації з безпеки та співробітництва в Європі – працювати на результат, на пошук компромісу задля блага усіх членів суспільства, а серед найбільш дієвих форм, вважає посол, є саме діалог – уміння почути один одного, тому це уже третя зустріч у такому форматі. 
Про пошук шляхів співпраці освітян і представників громад йшлося також у виступі Світлани Харченко, представника Міністерства освіти і науки України. Вона зазначила, що відомством розроблено Дорожню карту імплементації статті 7 Закону України „Про освіту”, що стосується мови навчання, і саме вона є предметом обговорення цієї зустрічі з тим, щоб пропозиції та зауваження були враховані і внесені до Закону України „Про загальну середню освіту”. 
Наскільки важливим і необхідним є взаєморозуміння між представниками різних національних меншин і що для цього робиться в Закарпатській області, у ході зустрічі наголосив Віктор Мікулін, заступник голови обласної державної адміністрації. 
Тож упродовж двох днів учасники діалогу обговорили як можливості збалансованої мовної політики, так і основні кроки, запропоновані Міністерством освіти і науки України, які планується здійснити для імплементації статті 7 Закону „Про освіту” з чітко визначеними часовими межами. 
Зокрема, йшлося про те, як забезпечити справедливий баланс між підвищенням якості викладання державної мови та збереженням культурної спадщини національних меншин і корінних народів України, створити умови для якісного вивчення української мови в закладах загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин та підвищити кваліфікацію педагогічних працівників цих закладів та ін. 
За участю представників громадських організацій було обговорено також проект статті Закону України „Про загальну середню освіту”, що стосується мови освіти в закладах загальної середньої освіти, у ході якого висловлено зауваження та вироблено пропозиції. 
Загалом діалог відбувся в атмосфері розуміння з боку кожного учасника необхідності чіткого виконання дорожньої карти законодавчої роботи, досягнення узгодженості дій та організації командної роботи, коли кожна ланка виконує свої повноваження належним чином. 
Адже лише за умови конструктивної і злагодженої роботи ми можемо досягти головного – покращення якості освіти, дотримання права кожного на отримання освіти і забезпечення обсягу взятих Україною зобов’язань.

26-02-2018