21 липня 2021 року в закладах освіти Солотвинської територіальної громади відбулася презентація проєкту „Віртуальна реальність єднає Карпати: інтерактивні шкільні лабораторії”.
Такого роду проєкт є першим в Україні, і його на базі Нижньоапшанського опорного закладу загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів та Солотвинського ліцею-інтернату з румунською мовою навчання ім. М. Емінеску за сприяння Європейського Союзу реалізовує Агентство регіонального розвитку „Закарпаття”.
Пілотний проєкт упроваджується в межах програми ENI CBC Romania-Ukraine 2014-2020 і має на меті наростити потенціал закладів загальної середньої освіти для підвищення мотивації до навчання, зацікавленості учнів у вивченні предметів, зрештою – він дозволить підвищити якість освіти через упровадження інновацій та інтерактивних освітніх технологій.
Щоб втілити такі задуми в життя для закладів придбано сучасне обладнання: проектори, інтерактивні дошки і головне – окуляри віртуальної реальності, – а також зроблено ремонт класних приміщень.
Здійснити зазначене вдалося завдяки налагодженій співпраці Закарпаття з Консульством Румунії у Солотвині та з партнером із прикордонного румунського міста Сату-Маре.
Участь у презентації взяли Олексій Петров, голова обласної ради, його заступники Денис Ман та Андрій Шекета, представники Румунії – координатори проєкту: консул Румунії в Солотвині Флорін Граціан Пирву, префект Марамуреша Влад Дурош, заступник мера Сату-Маре Георге Стан, представник СТС СОП Румунія-Україна 2014-2020 ЄІС ТКС Раду Хуржуй та менеджерка проєкту Маріанна Ґета Саладжеан.
„Нині нашим пілотним закладам освіти передано у постійне користування 40 пар окулярів, – зазначила Мар’яна Марусинець, директор департаменту освіти і науки, молоді та спорту облдержадміністрації. – Хочу вірити, що можливості технології віртуальної реальності педагогами сповна будуть використані для підвищення ефективності навчання, для розширення можливостей під час відпрацювання необхідних практичних навичок у найрізноманітніших галузях. Водночас вони надають, а це також дуже важливо, нові можливості для навчання дітей з особливими освітніми потребами”.
Отже, ми продовжуємо упроваджувати нові форми навчання. У цьому контексті віртуалізація освіти відкриває принципово нові можливості для вирішення важливих і актуальних проблем сучасності.