„Перестаньмо міряти освіту фінансовим ресурсом, давайте перейдемо до якості”

„Перестаньмо міряти освіту фінансовим ресурсом,  давайте перейдемо  до якості”

Саме у такому контексті, як покращити якість освіти через професійний розвиток педагогів, через раціональне і своєчасне використання коштів субвенцій, через оптимальну мережу закладів освіти, зміну підходів до укладання і видання підручників йшлося на зустрічі заступника міністра освіти і науки Любомири Мандзій  із керівниками місцевих органів управління освіти у м. Мукачево.

До обговорення актуальних питань функціонування освітньої галузі в області долучилися заступник голови обласної державної адміністрації Ольга Травіна, директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації Ганна Сопкова.

Ведучи розмову про нові можливості у 2020 році для професійного розвитку педагога, Любомира Степанівна наголосила наступне: змінено засади фінансування підвищення кваліфікації, надано свободу у виборі місця, форм, видів та суб'єктів підвищення кваліфікації, демонополізовано ринок підвищення кваліфікації тощо. На одного вчителя виділено 888 гривень. Їх протягом року освітянин може використати на підвищення власної кваліфікації. Які курси чи тренінги і де відвідувати – вчитель обирає самостійно. 

Також Любомира Мандзій зупинилася на питаннях упровадження Закону „Про повну загальну середню освіту”. До його прийняття дискусійними серед членів робочої групи були статті про мережу закладів освіти, про сертифікацію педагогів, про оплату праці, про педагогічне наставництво тощо. Однак на сьогодні у контексті реформування освітньої галузі Закон дає можливість змінити ситуацію. Більше того, цього вимагають результати дослідження PISA, зовнішнього незалежного оцінювання, вимоги Нової української школи. 

У продовження теми мова йшла про формування мережі старшої профільної школи академічного і професійного спрямування, про створення спроможних шкіл на Закарпатті, про реалізацію завдань, передбачених розпорядчими документами Кабінету Міністрів України і спрямованих  на оснащення закладів освіти, придбання шкільних автобусів, забезпечення належних санітарно-гігієнічних умов у приміщеннях закладів  загальної середньої освіти, забезпечення обов’язкових виплат педагогам тощо.

Учасники зазначили важливість таких зустрічей, коли питання, які їх хвилюють, можна поставити безпосередньо керівникам вищого рівня і отримати на них кваліфіковані відповіді.

 

26-02-2020