23 жовтня 2025 року відповідно до плану роботи Комунальної установи „Організаційно-методичний центр освіти” Закарпатської обласної ради на базі Комунальної установи „Інклюзивно-ресурсний центр Середнянської селищної ради” проведено семінар-практикум для директорів інклюзивно-ресурсних центрів „Комплексний супровід здобувачів освіти, у яких виявлено інтелектуальні труднощі”.
Модератор заходу Наталія Бокоч, методист Комунальної установи „Організаційно-методичний центр освіти” Закарпатської обласної ради, повідомила, що тема семінару зумовлена необхідністю вироблення єдиних підходів до забезпечення системного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, а також розумінням і усвідомленням того, що ІРЦ ‒ єдина установа в системі освіти України, яка наділена повноваженнями здійснювати комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дітей та виявляти у них особливі освітні потреби.
У роботі семінару взяла участь Людмила Горгош, начальник відділу освіти Середнянської селищної ради, яка відмітила важливість отримання дітьми з особливими освітніми потребами якісних освітніх послуг і наданні їм всебічної підтримки через сприяння розвитку інклюзивного освітнього середовища.
Розпочали свою роботу учасники семінару із ознайомлення з матеріально-технічною базою та діяльністю Комунальної установи „Інклюзивно-ресурсний центр Середнянської селищної ради”, які презентувала директор Марина Розман.
Оксана Гаяш, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізичної терапії, реабілітації, спеціальної та інклюзивної освіти ДВНЗ „УжНУ”, консультант ІРЦ, детально зупинилась на характеристиці критеріїв визначення ступеня інтелектуальних труднощів відповідно до кожного ступеня прояву. Адже від правильно визначеного рівня підтримки залежить надання освітніх послуг закладом освіти.
Методистом Комунальної установи „Організаційно-методичний центр освіти” Закарпатської обласної ради Наталією Бокоч та фахівцями Комунальної установи „Інклюзивно-ресурсний центр Середнянської селищної ради” підготовлено практичні поради фахівцям ІРЦ у разі виявлення у дитини інтелектуальних труднощів.
Крім того, Наталія Бокоч звернула увагу директорів ІРЦ на правильне трактування положень нормативно-правової бази, що регулює питання здобуття повної загальної середньої освіти та отримання документів про освіту дітьми з особливими освітніми потребами.
Кожний учасник мав можливість отримати відповідь на ті проблемні питання, які виникають під час роботи.


