З метою впровадження сучасних форм і методів профорієнтаційної роботи, популяризації робітничих професій серед випускників закладів загальної середньої освіти і абітурієнтів 3 грудня 2019 року проведено семінар-тренінг для педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти області.
Тренінг проводився в інтерактивному форматі. У ході роботи використано інформативну презентацію сучасних форм і методів профорієнтаційної роботи; методики профдіагностики і групової/колективної профорієнтаційної роботи із школярами (учнями 8 - 11 класів); навчальні кейси з практики профорієнтаційної роботи.
Про інноваційні підходи в роботі з молоддю йшлося у виступі заступника директора Закарпатського обласного центру зайнятості О. Сівач. З нормативно – правовою базою та організаційними умовами професійної орієнтації учнів ознайомила присутніх начальник відділу організації профорієнтації Л. Маргітич. Серед іншого учасники заходу мали можливість опрацювати питання ефективності методів і форм профорієнтаційної роботи, використання тренінгів як важливого інструменту проведення профорієнтаційного уроку в закладах загальної середньої освіти.
Змістовною була інформативна презентація сучасних форм і методів профорієнтаційної роботи із школярами, випускниками закладів середньої освіти і абітурієнтами, яку підготувала для педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти області тренер Т. Бутурлакіна, директор Центру кар’єри ДВНЗ „УжНУ”, профорієнтатор, кар’єрний консультант, к.е.н., доцент. Тетяна Бутурлакіна проаналізувала також сучасні методики професійної діагностики і групової/колективної профорієнтаційної роботи із школярами, учнями 8 - 11 класів. Присутні мали можливість опрацювати навчальні кейси з практики профорієнтаційної роботи, ознайомитися з кращим досвідом.
В. Шевчук, завідувач Центру практичної психології та соціальної роботи та Б. Бабинець, методист Центру практичної психології та соціальної роботи Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти розповіли про особливості проведення профорієнтаційних тренінгів у закладах загальної середньої освіти.
Проблема професійного самовизначення школярів та профільного навчання у школі наразі надзвичайно актуальна. Тому знання, навички та вміння, отримані під час семінару-тренінгу, стануть у нагоді педагогам закладів професійної (професійно-технічної) освіти області в організації профорієнтаційних заходів, позаяк, саме професійна орієнтація у системі підготовки дітей та учнівської молоді до професійної діяльності може сформувати у них готовність до суспільно корисної, продуктивної праці, мотивацію до навчання і самонавчання, свідомого вибору професії з урахуванням потреб ринку праці.