„Швидше, вище, сильніше!” – і в спорті , і в навчанні

„Швидше, вище, сильніше!” – і в спорті , і в навчанні

Надзвичайно цікавим для учнів видався тиждень навчання за темою „Спорт”. Щоб мати бажання займатися різними видами спорту, учні повинні були відповісти на різноманітні важливі питання, які стосувалися теми. Вже в першому ранковому колі діти грали в гру „Роби, як я”, супроводжуючи фізичні вправи веселим віршом. 

За допомогою методу „Мозковий штурм” дітей пригадали усі відомі їм види спорту. Завдяки яскравим картинкам першокласники зрозуміли класифікацію видів спорту (наприклад, „зимові” та „літні”; командні та одиночні; розумові та технічні тощо). Вивчаючи числа другого десятка та послідовно їх з’єднуючи на малюнку, отримали зображення ковзанів. Пригадали види спорту, де використовують ковзани, і повторили правила безпечної поведінки під час перебування на льоду. Основний навик для вміння кататися на ковзанах – це тримання рівноваги, яку і вчилися діти тримати у фізичних вправах. Кумедні хлопчик і дівчинка запропонували обчислити кроки, прокладеного шляху. Так школярі обчислювали вирази, оперуючи числами другого десятка. 

Першокласникам Ужгородської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №8 було запропоновано виконати багато видів діяльності, де вони могли використати знання про різні види спорту (бадмінтон, футбол, бокс, настільний теніс). Отож, розгадуючи анаграми та ребуси, складаючи продовження казки про м’яч, з’ясовуючи, скільком учасникам вистачить інвентаря для гри, розфарбовуючи розмальовку потрібним кольором після обчислення виразів, учні досягали очікуваних результатів з української мови, математики та природознавства. Тиждень був сповнений різноманітними сюжетними руханками на уроці та на перервах, які були справжніми енерджайзерами.
Проблемне питання „Які риси характеру розвиває спорт?” активувало дітей до складання „асоціативного ланцюжка слів” за темою. Доречні тексти про видатних українських спортсменів допомагали учням відповісти на поставлене питання. А біографії відомих людей спорту спонукали дітей виховувати в собі найкращі риси характеру. Зокрема, життєвий приклад Марії Музичук навчав, як потрібно розвивати свої таланти, ставити перед собою мету, сприймати поразки і дав корисний рецепт, як вчитись концентрувати увагу. Розвиваючи математичні компетентності, школярі розв’язували життєві ситуації, пов’язані зі спортом. Підсумувало роботу дня складання пазлів із зображенням спортсменів. За картинкою діти складали зв’язне висловлювання. Мультфільм „Фіксики. Шахи” показав, що тренувати можна не лише тіло, а й розум. Упродовж тижня опанували новий інструмент для зосередження уваги –вправу „Хвилинка тиші”. 
Називаючи сюжетні малюнки та виокремлюючи першу літеру, першокласники складали ключове слово останнього тематичного дня. Ця робота супроводжувалась звуко-буквеним аналізом. Діти малювали символи олімпіади та виготовляли способом оригамі талісман Олімпійських ігор – 2018 – тигреня. Аналізуючи склад цьогорічної команди від України, школярі дійшли висновку, що українці – талановита, цілеспрямована, працьовита, витривала та спортивна нація. 

Малі спортсмени Міжгірської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №1 вчилися плекати витривалість, наполегливість, взаємопідтримку, здатність боротися та контролювати власні емоції під час спортивних ігор, грати за правилами чесної гри.
Учні ознайомилися з різними видами спорту, пояснювали, чому важливо займатися фізкультурою і спортом; дізналися імена та прізвища українських спортсменів, відомих світу, а також отримали інформацію про особливості Олімпійських ігор – 2018. 

Першокласники класифікували зображені види спорту за певною ознакою, за допомогою послідовного з’єднання цифр визначали спортивний інвентар, розповідали про свої улюблені спортивні ігри, розфарбовували малюнки, обчисливши математичні вирази. Особливо сподобалися дітям рухливі ігри з м’ячем. 

Школярі відтворювали сюжетні картини, розташовуючи числа в порядку зростання; розв’язували завдання логічного змісту, розповідали про здатності, які розвивають спортивні ігри. 

При опрацюванні теми „Чому Олімпійські ігри – особливі змагання?” учні грали в лото „Зимові види спорту”, досліджували склад української збірної на іграх в Пхенчхані та виготовляли талісмани Олімпіади – 2018 у техніці оригамі. 

Закінчився тиждень в експериментальних закладах освіти проведенням „малих класних Олімпійських ігор”. Діти із захопленням змагалися в рухливих естафетах та показували свої маленькі спортивні досягнення.

12-02-2018