В області щорічно збільшується кількість закладів освіти, де функціонують інклюзивні класи та групи, де діти з особливими освітніми потребами мають можливість навчатися разом зі своїми однолітками. Відтак забезпечення підвищення професійної компетентності педагогічних працівників, які працюють з такими здобувачами освіти, є нагальним і повинно відповідати їх реальним потребам та запитам педагогів. Зауважимо, що такий підхід до реалізації завдання, визначеного Національною стратегією із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року (ініційована першою леді України Оленою Зеленською), успішно реалізується на Закарпатті.
Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) спільно з департаментом освіти і науки, молоді та спорту обласної військової адміністрації у рамках проєкту „Підтримка освітян, дітей і батьків у підготовці до повернення до школи та створення безпечного навчального середовища в класі в умовах надзвичайної ситуації” проведено онлайн-навчання для педагогів за програмою „Побудова інклюзивного середовища в закладі освіти”.
Під час навчання, що відбувалося упродовж 2022 року, понад 450 асистентів педагогів закладів дошкільної та загальної середньої освіти області поглибили свої знання з питань медичної та соціальної моделей, їх відмінностей, організації роботи з дітьми з різним ступенем інвалідності, створення інклюзивного освітнього середовища, трактування феномена „універсальний дизайн” та „розумне пристосування”.
Важливим для асистентів педагога було і використання в практиці роботи з відповідним контингентом низки допоміжних та основних технологій, які необхідно враховувати при забезпеченні якісного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах війни.
Усі учасники навчання отримали відповідні сертифікати, що дасть можливість більш орієнтовано підходити до організації навчання та створення сприятливого середовища для дітей з особливими потребами.