Співпраця інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти − запорука ефективного психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

Співпраця  інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти − запорука ефективного психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

Інклюзивна освіта – це не просто прихід дитини з особливими освітніми потребами до закладу освіти. Це створення в спільному просторі особливого підходу до навчання такої дитини, який передбачає додаткові елементи освітнього процессу: індивідуальну програму розвитку, створення інклюзивного освітнього середовища, здійснення психолого-педагогічного супроводу, в основі якого співпраця інклюзивно-ресурсних центрів та закладів освіти.

24 жовтня 2023 року в рамках реалізації завдань, визначених Національною стратегією із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року (ініційована першою леді України Оленою Зеленською), департаментом освіти і науки, молоді та спорту обласної військової адміністрації спільно з Комунальною установою „Організаційно-методичний центр освіти” Закарпатської обласної ради на базі Комунальної установи „Інклюзивно-ресурсний центр” Дубівської  селищної ради проведено семінар-практикум для фахівців ІРЦ „Співпраця інклюзивно-ресурсного центру та закладу освіти  − запорука ефективного психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами”.

У роботі семінару брали участь Дубівський селищний голова Денис Каганець,  заступник голови з питань діяльності виконавчих органів ради Іван Меклеш, начальник відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту Дубiвської cелищної ради Ярослав Івачевський та керівники закладів освіти Дубівської селищної ради.

Представники місцевої влади відмітили важливість отримання дітьми з особливими освітніми потребами якісних освітніх послуг  і запевнили педагогів громади у всебічній підтримці та сприянні розвитку інклюзивного освітнього середовища. Слід зазначити, що на території громади функціонує Міжшкільний ресурсний центр, базу якого можна використати для отримання  дітьми  професійних навичок.

„Підвищення рівня обізнаності педагогічних працівників про роботу з дітьми з особливими освітніми потребами відповідає потребам сьогодення,  тому департамент освіти і науки, молоді та спорту  облдержадміністрації  − обласної військової адміністрації завжди буде сприяти організації небхідного навчання для педагогів”, − запевнила директор департаменту Мар’яна Марусинець.

Під час семінару фахівці Інклюзивно-ресурсного центру та педагоги закладів освіти Дубівської  селищної ради поділилися практичним досвідом здійснення супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання,  відмітили його переваги для всіх учасників освітнього процесу та розповіли  про ті моменти, які їм ще необхідно напрацювати.

У ході жвавої дискусії учасники разом з в.о. директора Комунальної установи „Організаційно-методичний центр освіти” Закарпатської обласної ради Андріанною Лукач та методистом установи Наталією Бокоч обговорили основні положення чинного законодавства у сфері інклюзивної освіти, визначили роль фахівців ІРЦ у забезпеченні психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП та основні завдання командного підходу в роботі.

Кожний учасник мав можливість отримати відповідь на ті проблемні питання, які виникають під час роботи.

Слід відмітити, що в області щорічно збільшується кількість закладів освіти, де функціонують інклюзивні класи та групи, а формування мережі ІРЦ, яке розпочалось у 2018 році, коли було створено 18 центрів,  продовжується і сьогодні. Нині в області функціонує 31 ІРЦ.