Ось і підходить до завершення перша чверть навчання у другому класі. За цей час діти встигли пригадати вивчене минулого року та дізналися чимало нового. Протягом восьмого тижня НУШ школярі зможуть перевірити свої знання про тексти, дізнаються чимало цікавого про ключові слова та їх використання у нашому мовленні, пригадають про важливість використання схем та ілюстрацій, а також поглиблять свої знання про символи України. Крім того, другокласники відкриють чимало цікавих фактів про лічбу, дії з числами, геометричні фігури та вимірювальні величини.
Щоб допомогти вам добре підготуватися та зацікавити дітей, ми зібрали добірку корисних розробок, динамічних вправ та креативних ідей.
Другокласники вже добре знають, що таке інформація та як із нею потрібно працювати. Тож запитайте у дітей, що таке карта та чи знають вони карту України. Після цього розкажіть, що наша держава дуже велика, має давню історію та може похвалитися багатьма природними та культурними цікавинками. Існують навіть карти, які можуть розказати нам дуже багато несподівних фактів про Україну.
Щоб краще пояснити це учням, запропонуйте їм виконати цікаву вправу. Для цього оберіть незвичайну карту нашої держави (наприклад, використавши матеріали нашої статті) та попросіть учнів уважно розглянути її. Так, можна продемонструвати школярам і школяркам карту визначних споруд України.
Нехай діти дадуть відповіді на такі запитання:
Після цього можна запропонувати дітям намалювати власну карту нашої держави.
Запитайте другокласників, що таке головна та другорядна інформація. Розкажіть, що ми повинні це розуміти для того, щоб було простіше запам’ятати головне з великого обсягу інформації. Крім того, ми можемо передати основну ідею висловлювання, використовуючи ключові слова та зображення. Щоб продемонструвати це дітям, попросіть їх об’єднатися у пари.
Перша дитина має прочитати невеликий текст, знайти в ньому основну інформацію та виокремити ключові слова. Потім учень має взяти аркуш паперу і, використовуючи малюнки (смайли, зображення людей та предметів), слова (до 5) та розділові знаки, передати основну ідею тексту. Другий школяр/-ка має уважно переглянути це схематичне зображення та описати його словами. Після цього діти мають порівняти тексти.
Приклад тексту-розповіді:
Одного жовтневого ранку Марічка збиралася йти до школи. Вона була дуже весела, бо зробила гарну аплікацію з каштанів, жолудів та листя. Дівчинка хотіла показати її своїм друзям і вчителю. Та каштани і жолуді кудись зникли. Настрій Марічки швидко погіршився. Та раптом вона побачила, що то білочки поласували горіхами. Ці маленькі бешкетниці влізли у вікно. Ну і дивина!
Інший варіант виконання завдання – прочитати текст та намалювати ілюстрацію до нього у вигляді коміксу.
Попросіть учениць і учнів пригадати, що таке прислів’я та приказки. Розкажіть, що саме вони зберігають досвід та мудрість народу. Крім того, ми маємо розуміти, що у прислів’ях та приказках завжди є прихований зміст. Тож попросіть учнів уважно прочитати такі висловлювання, а потім подумати над їх основною ідеєю та користю для нашого життя. Якщо діти зустрінуть незнайомі чи маловідомі слова, варто скористатися словником.
Після обговорення попросіть дітей виконати кілька завдань:
Другокласники знають уже дуже багато про різноманітні символи, які в своєму житті використовує людина. Одними з найважливіших із них є символи України – держави, у якій ми всі живемо. Скажіть, що їх можна об’єднати у дві групи: державні та народні. Наведіть кілька прикладів таких символів і попросіть дітей віднести кожен із них до певної групи.
Назви символів: герб, верба, вишиванка, тризуб, крашанка, калина, прапор, рушник.
Щоб закріпити отримані знання, запропонуйте школярам переглянути цікаве та пізнавальне відео про символи України. Його варто демонструвати частинами, щоб діти могли занотувати ключові слова та поняття.
Після цього запропонуйте школярам намалювати один із символів України (на вибір) та презентувати його (спираючися на свої знання та почуту інформацію).
Нагадайте школярам, що наприкінці жовтня їх чекають осінні канікули. Діти зможуть трохи перепочити, набратися сил і насолодитися красою осінньої природи. Та навіть на канікулах усім нам знадобляться знання з математики. Щоб продемонструвати це, попросіть школярів і школярок розв’язати кілька цікавих задач.
1. Василько знає, що осінні канікули починаються 28 жовтня (у понеділок) і будуть тривати до 3 листопада (неділя). Останній день навчання у жовтні – 25 число, адже субота і неділя – це також вихідні. Скільки всього днів буде відпочивати Василько наприкінці жовтня? (Для ускладнення завдання попросіть дітей не користуватися календарем).
2. Друзі Оленка та Сергійко обожнюють прогулянки. Тож перший день канікул вони вирішили провести в міському парку. Спочатку діти гралися з листям і побачили 2 їжачків та 3 білочки. Відпочиваючи на лавці, діти спостерігали політ журавлиного ключа: Оленка встигла порахувати птахів: рівно півтора десятки. Після цього школярі пішли на гойдалку і дорогою зустріли п’ятьох собак, яких вигулювали господарі. Скільки тварин Оленка та Сергійко побачили протягом дня?
3. Вітя просто обожнює робити аплікації. Тож він вирішив провести осінні канікули з користю і кожного дня збирав яскраві листочки, каштани та жолуді. За кілька днів учень заготував 8 десятків жолудів, 6 десятків каштанів та цілий пакет листочків. Хлопець вирішив покласти плоди до скляних банок місткістю 2 літри. Скільки потрібно взяти таких посудин, якщо у літрову банку можна вмістити 20 жолудів або 15 каштанів.
Нагадайте дітям, що для того, щоб гарно навчатись і не робити помилок, потрібно бути дуже уважними. Можна навіть провести кілька цікавих вправ для розвитку уваги. Після цього запропонуйте дітям не просто перевірити свою уважність, а й уміння вирішувати математичні завдання. Це можна робити індивідуально чи колективно. Діти можуть перевіряти правильність лічби будь-яким зручним способом.
Нагадайте учням, що ми кожного дня стикаємося з математичними задачами. Дітлахи уже вчаться користуватися грішми, визначають час, масу та місткість. Щоб вкотре продемонструвати їм користь від знання математики, запропонуйте розв’язати кілька цікавих завдань.
1. Богдан вирішив купити собі тістечко за 10 гривень. Школяр має купюру 5 гривень та 11 монет номіналом 50 копійок. Чи вистачить йому цих грошей на десерт? Чи залишиться у Богдана решта?
2. Наталка прокинулась о сьомій годині ранку. За 30 хвилин вона вмилася, зробила зарядку та одягнулася. На сніданок дівчина витратила чверть години (15 хвилин). Рівно через 5 хвилин після цього вона пішла до школи. Скільки хвилин йшла Наталка, якщо вона зайшла до школи о 8 годині 12 хвилин?
3. Юля обожнює їсти шоколадні цукерки. Тато сказав їй, що за день варто вживати не більше 50 грамів таких ласощів. Чи може Юля поласувати чотирма цукерками за один день, якщо маса кожної з них 15 грамів?
Після вирішення завдань запропонуйте дітям скласти власні задачі, пов’язані з мірами часу, маси, об’єму чи суми. Нехай діти обміняються завданнями з однокласниками та спробують їх вирішити. Це неодмінно покаже їм, що математика надзвичайно корисна для нашого життя.
Тема: «Зв’язок слів у реченні за допомогою питань» (урок-прес-конференція)
Автор: Мосейченко Лілія Анатоліївна
Про матеріал: Розробка допоможе педагогу ознайомити другокласників зі зв’язком слів у реченні за допомогою запитань. Під час заняття школярів попрактикуються у складанні діалогів, розвиватимуть своє мовлення, пограють у дидактичні ігри.
Тема: Щоденні 5. «Ілюстровані картки-завдання» (1-2 клас)
Автор: Білинець Діана Михайлівна
Про матеріал: Індивідуальні картки стануть у пригоді вчителю під час вивчення великої кількості тем із української мови. Зокрема: «Речення», «Словосполучення», «Казки», «Антоніми. Синоніми», «Поділ слів на склади», «Тестові завдання», «Голосні звуки», «Іменники, прикметники, дієслова», «Розділові знаки», «Вправи з Лего». Розробка містить 160 карток різного рівня складності. Їх можна використовувати для індивідуальної та групової роботи школярів.
Тема: Визначення головних слів у реченні
Автор: Вулочина Олександра Богданівна
Про матеріал: Розробка допоможе вчителю пояснити школярам і школяркам, що таке ключові слова на прикладі головних слів у реченні. Крім того, діти зможуть розвивати креативне мислення, увагу та емоційний інтелект. Також матеріал дозволяє детально ознайомити учнів із символами України.
Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. «Опис білочки». Опис істоти за сюжетним малюнком, планом, змістом загадки
Автор: Серебрянська Ольга Сергіївна
Про матеріал: Пропонована розробка стане у пригоді вчителю під час проведення 8 тижня навчання у другому класі НУШ. Конспект уроку допоможе педагогу навчити школярів та школярок складати описи істот за сюжетним малюнком, планом та змістом загадки.
Тема: Індивідуальні картки з математики 2 клас
Автор: Кравченко Ірина Сергіївна
Про матеріал: Розробка містить чимало карток для індивідуальної роботи школярів на уроці математики. Матеріали допоможуть педагогу закріпити знання дітей про додавання та віднімання чисел у межах 100.
Тема: Порівняння іменованих чисел (Текст)
Автор: Шимчук Оксана Іванівна
Про матеріал: Конспект дозволяє педагогу успішно закріпити знання школярів про різні способи додавання і віднімання. Під час уроку діти зможуть виконати різноманітні завдання, а також будуть удосконалювати навички порівняння іменованих чисел та розв’язування задач
Тема: Урок-ярмарок з математики на тему «Повторення додавання і віднімання двоцифрових чисел»
Автор: Шленськова Віра Михайлівна
Про матеріал: Відпрацювати навички застосування вивчених прийомів додавання і віднімання. Закріплювати вміння розв’язувати задачі вивчених видів, приклади; розвивати пам’ять, логічне мислення; виховувати позитивне ставлення до математики, розширювати знання про традиції українського народу.
За матеріалами сайту На урок