Триденний семінар-практикум «Децентралізація управління освітою» організували для керівників департаментів освіти представники швейцарсько-українського проєкту DECIDE («Децентралізація для розвитку демократичної освіти: реалізація в Україні») відбувся в Києві. Учасники обговорили надважливі питання реалізації профільної середньої освіти в громадах та впровадження реформи професійно-технічної освіти, а також виклики й очікування щодо функціювання з 1 вересня 2027 року мережі академічних ліцеїв.
Нині нагальним є питання про структуру ліцеїв та їх наповненість учнями, особливо в гірській і сільській місцевості. Активно дискутували щодо альтернативного законопроєкту № 13120-1 про внесення змін до Закону України «Про повну загальну середню освіту», зокрема про вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв, порівняно із законопроєктом № 13120.
Надія Кузьмичова, заступниця міністра освіти і науки України, народні депутати України Сергій Колебошин (заступник голови КВР України з питань освіти, науки та інновації), Наталія Піпа (секретар КВР України з питань освіти, науки та інновації), Валентина Полторак, менеджерка проєкту «DECIDE», заступник голови ГО «DOCCU», надали слушні коментарі стосовно прогнозування мережі ліцеїв та їх матеріально-технічного забезпечення, наявність фахівців для організації профільного навчання, фінансового ресурсу, забезпечення шкільними автобусами тощо, особливо в гірських / сільських, прикордонних регіонах і на територіях, наближених до зони бойових дій. Для керівників департаменту важливою була думка експертів та їх бачення щодо вирішення можливих ризиків для кожної громади у регіонах. DECIDЕ представив також дані моніторингу очікування батьків, дітей та керівників закладів загальної середньої освіти щодо реформи НУШ.
Із заступником міністра освіти і науки України Дмитром Завгороднім та Іриною Шумік, керівницею директорату професійної освіти МОН України, говорили про законодавчі зміни з питань упровадження реформи професійно-технічної освіти, про роль, переваги й функції навчально-практичних центрів, дуальне навчання, перепідготовку та підвищення кваліфікації, стажування майстрів виробничого навчання, викладачів професійно-теоретичної підготовки закладів професійної (професійно-технічної) освіти; упровадження в закладах професійно-технічної освіти наглядових рад, призначення керівників, майнові та фінансові питання. Цікавого досвіду набули завдяки відвідуванню Бориспільського професійного коледжу та Київського професійного коледжу артдизайну.
Вдячні Валентині Полторак і команді проєкту «DECIDE» за організацію семінару, конструктивний діалог, досвід й обмін думками.