Упровадження інклюзивного навчання як умова забезпечення якісної освіти дітям із особливими освітніми потребами

Упровадження інклюзивного навчання як умова забезпечення якісної освіти дітям із особливими освітніми потребами

24-25 лютого 2016 року у Комунальному вищому навчальному закладі Київської обласної ради „Академія неперервної освіти” відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар „Шляхи реалізації запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітньому просторі”.
Захід відбувся з метою реалізації державної політики щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами шляхом запровадження інклюзивного навчання, на виконання Указів Президента України 25.08 2015 № 501 „Про затвердження Національної стратегії у сфері прав людини”, 03.12.2015 № 678 „Про активізацію роботи щодо забезпечення прав людей з інвалідністю”.
У семінарі взяли участь представники Міністерства освіти і науки України, департаментів освіти і науки облдержадміністрацій, науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів та закладів післядипломної педагогічної освіти, провідні науковці Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, Львівського національного університету імені Івана Франка, керівники навчальних закладів, психолого-медико-педагогічних консультацій, практичні психологи, соціальні педагоги, представники громадських інституцій, всього понад 120 осіб.
Учасники семінару ознайомилися із досвідом роботи загальноосвітніх навчальних закладів Київської області щодо впровадження інклюзивного навчання. За підсумками роботи визначено основні пріоритети розвитку інклюзивної освіти. 
У виступах увага зверталася зокрема на: необхідність розроблення стратегії розвитку навчального закладу з інклюзивними класами (розкриття способів позитивних змін у навчально-виховному процесі відповідно до інклюзивних цінностей); професійний розвиток та співробітництво в інклюзивному класі: вчитель – асистент вчителя – вчитель-дефектолог – батьки; оптимальне використання ресурсу спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (технології навчання дітей з особливими освітніми потребами мають використовуватися загальноосвітніми школами); доступність навчального закладу для всіх дітей з порушеннями розвитку.

29-02-2016