«Весна». 25 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації

«Весна». 25 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Добірка вправ, розробок та практичних порад, які допоможуть вам підготуватися до двадцять п’ятого тижня НУШ.
Двадцять п’ятий тиждень НУШ присвячений весні, відповідно до Модельної навчальної програми. Ця пора року напрочуд яскрава: ми бачимо, як швидко змінюється світ навколо та як усе розквітає і сповнюється пташиним співом. На уроках дітлахи зможуть дізнатися про особливості цієї пори року, про її значення у нашому житті. Також школярі поглиблять знання про необхідність збереження живої природи.
Ми підготували добірку позитивних ігор, вправ і розробок, які допоможуть зробити двадцять п’ятий тиждень НУШ цікавим та насиченим.

Слухаємо та аналізуємо вірш

Навчаючись у першому класі, учні вже не раз слухали та розповідали вірші. Ці твори добре розвивають пам’ять, увагу і фантазію дітей. Скажіть, що діти мають уважно слухати твір і запам’ятати послідовність подій, описаних у ньому.

Запропонуйте школярам стисло переказати почуте і висловити власне ставлення до ситуації, описаної у вірші. Запитайте, яких іще весняних пташок вони знають. Нехай першачки спробують придумати власні весняні історії та розповісти їх класу.

Весняні скоромовки

Курли, курли, курличуть,
Курличуть журавлі.
Курличенням накличуть
Весну по всій землі.

Бурі бобри брід перебрели,
Забули бобри забрати торби.

Чорно-білий чорногуз
У болото чорне вгруз.

Сів шпак на шпаківню,
Заспівав шпак півню,
Ти не вмієш так, як я,
Так як ти не вмію я.

Павло і Пилипко
Поливали липки.
Виросли липки
У Павла і Пилипка.

Ґава ґаву запитала:
– Ти на ґанок не літала?
– Не літала я на ґанок,
То й проґавила сніданок.

Попросіть дітей назвати тварин, рослини і птахів, про яких йдеться у скоромовках. Нехай учні спробують описати чи намалювати їх.

Робота з анаграмами

Допоможіть учням розвивати уважність, логіку та критичне мислення – запропонуйте їм розгадати анаграми. Скажіть, що слова-відгадки пов’язані з весною та її символами. Крім того, попросіть учнів згадати, що таке символи та які емоції вони викликають у нас.

Завдання:

  • ЕВСАН (весна)
  • СПВІ (спів)
  • ПРЛОСІКО (пролісок)
  • ТСУРМОК (струмок)
  • ПІДНІСЖКИН (підсніжник)
  • ЕЛЕЛАК (лелека)
  • РПОНІМЬ (промінь)
  • КАПШ (шпак)
  • КОКИТИ (котики)
  • РЕБЕАЗ (береза)

Бесіда «Весняні зміни»

Перевірте вміння школярів систематизувати знання, порівнювати інформацію та мислити критично. Запропонуйте дітям подумати про те, як змінюється погода за вікном навесні порівняно з іншими порами року (насамперед, із зимою). Дайте учням максимум свободи для творчості: вони можуть вигадати невеличку історію, намалювати тематичний сюжет, показати зміни за допомогою міміки та жестів, спробувати розіграти сценку в парах.

Орієнтовані запитання:

  • Чи так само світить сонце навесні, як в інші пори року? Як ми помічаємо цю різницю?
  • Як змінюються земля, дерева та інші рослини?
  • Які звуки ми чуємо на вулиці взимку, а які – навесні?
  • Чи відрізняється повітря взимку та навесні?
  • Як змінилася тривалість дня?
  • Як змінюється світ тварин і птахів навесні?
  • Коли вам більше подобається гратися на вулиці: взимку чи навесні? Чому?

Зустрічаємо вісників весни

Ми вже говорили з дітьми про весну, її відмінності від інших сезонів року та емоції, які викликає ця пора року. Тепер можна поспілкуватися про рослини, тварин і птахів, які своєю появою показують, що настає весна. Бесіду варто побудувати за принципом мозкового штурму: діти можуть висловлювати будь-які ідеї та припущення. Щоб полегшити завдання, можна поставити учням орієнтовні запитання:

  • Як ви гадаєте, хто такі вісники весни?
  • Де можна зустріти цих вісників?
  • Чи можемо ми допомагати їм?
  • Що ми відчуваємо, коли бачимо вісників весни?

Після такої бесіди запропонуйте школярам обрати улюбленого вісника весни та створити його копію з підручних засобів. Як приклад пропонуємо майстер-клас із виготовлення весняної пташки-оберега.

Відеоролики та мультфільми про весну

Перегляд тематичних відеороликів та мультфільмів неодмінно допоможе дітям відчути весняну атмосферу. Учні сприйматимуть інформацію не лише на слух, але й візуально. А яскраві зображення та динаміка відеофільмів дозволять зацікавити першачків.

Це весна! Пісня для дітей

Після перегляду пісенного відео запропонуйте дітям відповісти на запитання:

  • Які емоції викликає у вас пісня та ілюстрації до неї?
  • Чи йшлося у пісні про символи весни та чи бачили ви їх на відео? Назвіть, які.
  • Де відбуваються описані події?
  • Який із весняних місяців названо «чарівником»? Як ви гадаєте, чому?
  • Які з показаних тварин і птахів не зимують в Україні?
  • Чому може навчити нас ця пісня?

Пісня «Свято весни»

Увімкніть учням цікаву та пізнавальну пісню зі змістовним відеорядом. Вона неодмінно підніме настрій дітей, налаштує їх на позитив і допоможе зрозуміти, що природу треба любити та берегти. Текст пісні досить простий і зрозумілий. Тож її можна буде вивчити і заспівати всім класом.

Мультфільм «Каю. Привіт, Весно»

Для того, щоб допомогти дітям зрозуміти позитив, який несе весна, варто подивитися мультфільм про хлопчика Каю. Головний герой спочатку засмутився, бо зима закінчилась і розтанув його улюблений сніговик. Але досить швидко, побачивши перших вісників весни та поговоривши з батьками, Каю зрозумів, що весна – чудова пора року.

Створюємо весняний ляльковий театр

Запропонуйте дітям підготувати лялькову виставу «Ранок у весняному лісі». Нехай учні спочатку створять декорації та персонажів. Для цього можна використати приклади поробок зі статті «10 ідей для створення весняного настрою у школі». Крім того, персонажів вистави можна легко зробити з пластиліну.

Зайчик:

Вовк:

Білочка:

Пташка:

Лелека:

Після того, як учні зробили поробки, запропонуйте кожному з них обрати одного з персонажів і дати йому ім’я та коротку репліку (говорити у нашій виставі можуть всі: і рослини, і тварини). Допомагайте дітям, координуйте їхні дії та діалоги. Після підготовки школярі можуть презентувати таку виставу на одному з уроків.

У Бібліотеці «На Урок» є розробки колег, які можуть надихнути вас на роботу і неодмінно стануть у пригоді під час проведення уроків впродовж 25 тижня НУШ.


Тема: Презентація: «Як живуть рослини навесні?». Ранкова зустріч до теми «Весна» НУШ 1 клас
Автор: Корнієнко Ніна Григорівна
Про матеріал: Розробка допоможе вчителю ознайомити першачків із основними змінами, які відбуваються навесні з рослинами та деревами. Школярі дізнаються про особливості цвітіння дерев і квітів, які ростуть в Україні. Також презентація містить матеріал для тематичної бесіди, ігри та вправи.


Тема: Урок «Робота над реченням. Зустріч з весною»
Автор: Булавина Раїса
Про матеріал: Такий урок дозволить учителю успішно поєднати роботу дітей над реченням із вивченням аспектів, пов’язаних із весною. Крім того, розробка допоможе тренувати пам’ять та увагу школярів, удосконалювати навички каліграфічного письма.


Тема: НУШ Презентація «Вивчення букви «Цц»
Автор: Дядюра Олексій Миколайович
Про матеріал: Презентація допоможе візуалізувати знання першачків про букву «ц» та попрактикуватися у правильній артикуляції звука [ц]. Діти продовжать формувати мовну компетентність і вміння читати склади та слова з вивченою буквою.


Тема: Оформлення «Мій настрій», «Весна»
Автор: Руденко Анна Сергіївна
Про матеріал: Розробка дозволить легко створити у класі «Куточок настрою», де кожен з учасників освітнього процесу зможе показати свій емоційний стан: здивування, злість, сум, зацікавленість, байдужість.


Тема: Стіна слів до тематичного тижня «Весна»
Автор: Курмаз Ірина Володимирівна
Про матеріал: Стіна слів до тематичного тижня «Весна» допоможе дітям краще зрозуміти основні символи весни. Учні зможуть візуалізувати теоретичний матеріал та вивчити нові слова.


Тема: НУШ Цифровий кейс 25 тиждень «Весняна мозаїка»
Автор: Савченко Тетяна Володимирівна
Про матеріал: Цифровий кейс складається з трьох презентацій та пісні про весну. Матеріали допоможуть вчителю поповнити знання школярів про тварин та комах, які з’являються навесні; розказати про особливості життя риб цієї пори року; пояснити важливість гніздування птахів. Розробка містить велику кількість теоретичних матеріалів, правила поведінки з живою природою, тематичні завдання і вправи.

За матеріалами сайту На урок

11-03-2019