«Весняні свята. Великдень». 26 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації

«Весняні свята. Великдень». 26 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Добірка практичних матеріалів та ігор, які стануть у пригоді протягом двадцять шостого тижня НУШ.
Яскраво світить сонечко, а ви маєте чудовий настрій? Значить, прийшла весна. А яке найулюбленіше свято навесні? Звісно, Великдень!
Двадцять шостий тиждень НУШ відповідно до Модельної навчальної програми присвячений весняним святам та Великодню. Цього тижня першачки дізнаються про традицію зустрічати весну, дослідять, яким розчином фарбувати крашанку та які є різновиди писанок.

Природнича вікторина

Запропонуйте учням учням цікаву вікторину, яка проходитиме в декілька етапів. На першому завданням гравців стане визначення об’єктів живої та неживої природи. Можна роздати картки із зображеннями об’єктів або вголос називати поняття, а діти мають визначити, до якої категорії вони належать. Наприклад, якщо вчитель називає об’єкт живої природи, учні піднімають праву руку, а якщо неживої – ліву.

На другому етапі гри першачкам потрібно оцінювати словами «правда» чи «неправда» твердження вчителя, які описують зміни у природі.

  • Чи правда, що нежива природа не змінюється з приходом весни? 
  • Коли приходить весна, дерева повертаються з вирію, чи не так?
  • Сніг та лід тануть з настанням тепла. Згодні?
  • Коли навесні земля прогрівається, починають пробиватися із землі травичка та квіточки, правильно? 
  • Чи правда, що комашки та метелики прокидаються весною? 
  • На третьому етапі потрібно назвати якомога більше пташок, які які повертаються до нас весною. 

    Загадки  

    ***

    Я найперший зацвітаю

    Синім цвітом серед гаю.

    Відгадайте, що за квітка,

    Бо мене не стане влітку.

    (Пролісок)

    ***

    Тане сніжок, зеленіє лужок,

    День прибуває – коли це буває?

    (Навесні)

    ***

    Цілий день працюю в гаї,

    Діловито дзьобом б’ю,

    Я не цвяхи забиваю,

    Я комашок дістаю.

    (Дятел)

    ***

    Промінчик радо посміхнувся,

    У лісі пролісок проснувся.

    Все прокидається від сну,

    Стрічає дівчину-Весну.

    (Березень)

    ***

    Привітала нас піснями із весною

    І живе із нами під стріхою одною.

    (Ластівка)

Рухливі ігри на свіжому повітрі

Врятуй горобчика!

Гра допоможе першачкам навчитися допомагати тим, хто цього потребує, а також об’єднуватись та діяти у команді. Для того, щоб пограти, об'єднайте учнів у команду, оберіть «горобця» і «кішку». Команда утворює коло, в середину якого стає горобець. Кішка знаходиться поза колом, її завдання – впіймати горобчика. Команда ж має не дати кішці вполювати горобця. Коли кішка піймала пташку, треба замінити гравців, які виконували ці ролі.

Дзеркало

Учні стають у коло. Ведучий кожному учаснику показує рухи (або рухами явища природи, звірів чи птиць). Гравець має їх, як у дзеркалі, повторити.  Учень, який зробив помилку, вибуває з гри. Перемагає той, хто жодного разу не припустився помилки.

Злови  дракона за хвіст

Кількість гравців необмежена. І жодних додаткових матеріалів вам не знадобиться. Ця весела гра прийшла до нас із далекого Китаю. Тож як зловити дракона за хвіст?

Учням потрібно стати у шеренгу та покласти руку на плече чи пояс сусіда, який стоїть попереду. Голова дракона - учень, який стоїть першим, хвіст – той, хто стоїть останнім. Як грати? Весело! Голова починає полювати за своїм хвостом. Ті учні, хто ближче до хвоста, допомагають йому втекти від голови. Важливо, щоб учні не відспукали свого сусіда, а дракон не розпався. Начувайся, хвосте!  

Музей Писанкового розпису

Запропонуйте першачкам відвідати неймовірне місце – Музею Писанкового розпису. Це єдиний у світі заклад, присвячений писанкарству. Він знаходиться у Коломиї на Прикарпатті. Будівля цього музею має вигляд 13-метрової писанки. Уявляєте?

Вам з учнями не доведеться нікуди їхати – вирушайте у віртуальний тур цим дивовижним місцем. Учні зможуть побачити справжні витвори писанкарського мистецтва. До речі, першачки вже дізналися про символіку кольору та елементи розпису – розшифруйте таємниці експонатів виставки!

Великодні розмальовки

Запропонуйте учням зробити власний дизайн писанки. А справжні митці спочатку роблять ескіз, за яким надалі працюють. Роздайте першачкам розмальовки, які стануть макетом розпису їхнього власного дизайну. Не обмежуйте фантазію!

Великодні поробки

Курочка з паперу

На жовтому папері накресліть коло за допомогою циркуля. Потім до кола домалюйте дзьобик та лапки. Наступний крок – намалювати очі, гребінець та крильця. При цьому треба гребінці зобразити як три ромба; бік, обернений назовні, намалюйте сильніше. Зігніть заготовку з паперу навпіл та зробіть надрізи за тими лініями гребінця, які ви навели яскравіше. Складіть папір за лінією, що розділяє чубчик та тулуб. Потім треба всередину загнути трикутнички, що утворилися після розрізання, та склеїти гребінець по зовнішньому краю.

Більше цікавих ідей для великодніх поробок та матеріалів до двадцять шостого тижня ви знайдете у розробках із нашої Бібліотеки. 


Тема: 10 ідей для виготовляння виробів до Великодня
Автор: Улізько Лідія Тимофіївна
Про матеріал:  Пропоную вам прості проекти пасхальних виробів, які можна виготовити напередодні свята Великодня. Власноруч зробленими виробами ви створите особливу атмосферу в своєму домі, а деякі з них стануть чудовим подарунком для близьких. Отже, втілюйте дух свята разом із дітьми.


Тема: Цифровий кейс 26 тиждень «Весняні свята. Великдень»
Автор: Савченко Тетяна Володимирівна
Про матеріал: Цей кейс містить презентації, які стануть вам у пригоді протягом двадцять шостого тижня НУШ. Пропонований наочний матеріал допоможе пояснити учням, що таке Великдень та які існують ознаки весни.


Тема: Презентація «Весняні свята. Великдень»
Автор: Трофименко Світлана Василівна
Про матеріал: Презентація «Весняні свята. Великдень» містить матеріали для 26 тижня НУШ. Матеріал допоможе розповісти дітям про свято Великодня, створити вироби великодньої тематики, розпізнавати символи свята, визначати різновиди писанок.


 Тема: Тема тижня. Весняні свята. Великдень Тема дня. Чому кажуть, що родючий ґрунт – «батько» врожаю?
Автор: Орел Наталія Миколаївна
Про матеріал: Матеріал містить пізнавальні вправи та казки, а також практичні поради щодо того, як пояснити першачкам поняття «ґрунт» та «родючість». Використання цієї розробки сприятиме формуванню компетентності в природничих науках та навичок укладання схем.  


Тема: «Ранкова зустріч». НУШ. Матеріали до початку уроку
Автор: Семиженко Тетяна Миколаївна
Про матеріал: Ранкові зустрічі допомагають учням налаштуватися на позитив та навчальний процес, розвивають мовлення дітей, ознайомлюють із цікавою інформацією. Вчать учнів поважати думку друзів та відповідати на запитання.

За матеріалами сайту На урок