23 жовтня 2019 року керівники інклюзивно-ресурсних центрів ознайомилися ще з одним ІРЦ в області та обговорили ряд практичних питань діяльності центрів.
На початку наради-семінару, яка відбулася на базі Мукачівської міської комунальної установи „Інклюзивно-ресурсний центр” Мукачівської міської ради, директор центру Наталія Сівачек разом з фахівцями презентували матеріально-технічну базу, методичне забезпечення, кадровий склад та організацію діяльності установи.
Директор департаменту освіти і науки облдержадміністрації Ганна Сопкова акцентувала увагу присутніх на пріоритетах, визначених Міністерством освіти і науки України на найближчі роки та зазначила, що сьогодні напрацьовані всі нормативно-правові документи у напрямку забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами на здобуття освіти в усіх закладах за місцем проживання. „Забезпечувати системний кваліфікований супровід таких дітей повинні саме фахівці ІРЦ”,− наголосила Ганна Іванівна.
В області функціонують 18 ІРЦ, де кваліфіковані спеціалісти проводять комплексну оцінку з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям, консультують та надають методичну допомогу педагогічним працівникам закладів освіти, батькам дітей з особливими освітніми потребами.
Наталія Бокоч, методист обласного методичного центру при департаменті освіти і науки облдержадміністрації, звернула увагу директорів ІРЦ на методичні рекомендації, подані у листах МОН 26.06.2019 № 1/9-409 „Про організацію інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н.р.” та 05.08.2019 №1/9-498 „Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в 2019/2020 н.р.”. Зокрема, наголосила на проведенні відповідно до норм Положення про ІРЦ комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей, наданні корекційно-розвиткових послуг фахівцями ІРЦ, веденні необхідної документації та наповненні автоматизованої системи діяльності ІРЦ.
Слід зазначити, що у березні 2019 року за рахунок державного бюджету всі ІРЦ забезпечено по одному комплекту методик для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Протягом травня-червня фахівці ІРЦ пройшли навчання з використання цих методик.
Олена Воротинцева, завідувач ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти при Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти, та Світлана Шалабоніна, психолог ММКУ „ІРЦ” Мукачівської міської ради, яка є тренером з навчання фахівців використанню методик, під час наради-семінару зупинилися на практичному застосуванні психологами ІРЦ психодіагностичних методик WISC-IV, Leiter-3, Connerc-3, PEP-3 та CASD для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини та складанні висновку.
Учасниками наради було обговорено ряд інших питань діяльності ІРЦ та команди психолого-педагогічного супроводу у закладі освіти, визначено завдання для забезпечення надання якісних послуг фахівцями ІРЦ.