«Шість цеглинок»: ігри для першачків НУШ

Добірка ігор з використанням набору «Шість цеглинок» Lego за роздатковими матеріалами з (не)конференції EdCamp-Харків, 2018. Також наводимо посилання на розробки уроків, побудованих із використанням цього інструменту, з Бібліотеки «На Урок» від творчих колег.
Як зробити урок не просто змістовним, а насправді цікавим для дітей? Це одне з ключових запитань, яке ставить собі кожен вчитель. Відповідь – перетворити урок на захопливу гру!
Для запровадження ігрового навчання вже з 1 вересня всі першачки України отримають індивідуальні набори Lego «Шість цеглинок». Хтось із вчителів обов'язково скептично зазначить, що 6 цеглинок – надзвичайно мало, але насправді все залежить від креативності педагога!
Днями у Харкові на (не)конференцію EdCamp для обміну досвідом зібралися найбільш прогресивні та творчі вчителі з усієї України. Редакція нашого проекту також відвідала цей захід. Однією з ключових в обговоренні була тема НУШ. Звісно, мова йшла і про освітній тренд «Шість цеглинок», набори яких були запропоновані учасникам (не)конференції як роздатковий матеріал. Ділимося прикладами використання цих інструментів на уроках.

1. «Візерунки»
Діти вчаться:
помічати і складати візерунки;
експериментувати;
генерувати власні ідеї;
працювати самостійно та в команді.
«Шість цеглинок»: ігри для першачків НУШ

Основні завдання:


Діти копіюють візерунок, створений вчителем, і намагаються його продовжити (дорослий починає створювати візерунок, а діти завершують його). Це завдання виконується 3-4 рази з різними варіантами візерунків.
Необхідно з кожним разом додавати у візерунок пропуски, звертаючи на це увагу дітей.
Запитання до дітей:
Що таке візерунок?
Де зустрічаються візерунки у повсякденні?
Як можна описати цей візерунок?

2. «Запам'ятайки»
Діти вчаться:
утримувати інформацію у пам'яті;
знаходити асоціації;
описувати власні дії.
Основні завдання:
Дорослий бере 2 будь-які цеглинки, з'єднує їх, накриваючи штири. Підіймає цеглинки, щоб усі діти могли побачити, тримає протягом 5 секунд і ховає. Діти копіюють послідовність кольорів та спосіб з'єднання цеглинок.
«Шість цеглинок»: ігри для першачків НУШ

Запитання до дітей:


Порівняйте свою фігурку з моєю. Вони однакові?
Чим вони відрізняються?
Якщо фігурки відрізняються, що потрібно зробити, щоб вони стали однаковими?
Вправу можна ускладнити, змінивши кількість цеглинок та способи їх з'єднання.

3. «Зміюка-закарлюка»
Діти вчаться:
творчо підходити до вирішення завдання;
працювати в команді;
вигадувати та розповідати історії.
Основні завдання:
У парах діти змішують свої цеглинки та будують змію.
«Шість цеглинок»: ігри для першачків НУШ

Запитання до дітей:


Яким чином можна передати рух, манеру поведінки, способи маскування змії?
Що можете розповісти про вашу змію?
Презентуйте свою Зміюку-Закарлюку.
Які запитання можна поставити товаришам, щоб більше дізнатись про їхніх змій.

4. «Спина до спини, або Розуміємо один одного»
Діти вчаться:
описувати свої та чужі дії, пояснювати їх наслідки;
ставити себе на місце інших.
Основні завдання:
Діти сидять або стоять спина до спини, тримають у руках 3 однакові цеглинки. Одна дитина будує певну фігуру, а потім пояснює своєму сусіду, який сидить за спиною, як йому збудувати таку ж.
Після пояснень, дитина будує свою фігурку, не ставлячи питань і не дивлячись на фігуру товариша з пари, який щойно пояснював, як саме треба її скласти.
Діти в парі порівнюють свої фігурки й обговорюють, як йшло будівництво, а потім міняються ролями та виконують ті ж самі завдання.
«Шість цеглинок»: ігри для першачків НУШ

Запитання до дітей:


Як ви пояснювали товаришеві, що й як необхідно будувати?
Які вказівки були зрозумілими та корисними?
Які виникали складнощі?

5. «Звисайлики»
Діти вчаться:
упевнено братися за нові завдання;
бути уважними, зосереджуватись на завданні, яке виконується в конкретний момент;
експериментувати та робити висновки.
Основні завдання:
Кожна дитина кладе по цеглинці близько до краю столу, а інші приєднує так, щоб вони звисали з поверхні. Основна мета цієї вправи – перевірити, скільки цеглинок може звисати з краю столу.
«Шість цеглинок»: ігри для першачків НУШ

Запитання до дітей:


Скільки цеглинок ви можете приєднати до тієї, що лежить на столі? Пам'ятайте, що вам потрібно урівноважувати ті цеглинки, які висять у повітрі.
Яке рішення, на вашу думку, спрацює найкраще?

6. «Підступна вежа»
Діти вчаться:
маніпулювати дрібними речами;
наполегливо працювати, долати труднощі;
розвивати власну тактику виконання завдання.
Основні завдання:
Діти відділяють цеглинки одна від одної у довільному порядку і кладуть їх перед собою. ю. Потім, складаючи вузьким боком до вузького, будують вежу. Після того, як вежу побудовано, можна запропонувати зробити це ще раз, змінивши при цьому «будівельника».
«Шість цеглинок»: ігри для першачків НУШ

Запитання до дітей:


Як вам вдалося побудувати вежу? Дайте дітям можливість по черзі розповісти, як вони будували вежу.
Якби вам знову запропонували збудувати вежу, якими б були ваші дії?

Ідеї уроків з використанням Lego з Бібліотеки «На Урок»
Тема: Ігри з набором LEGO «6 цеглинок» для 1-го класу
Автор: Гончаренко Людмила Петрівна
Про матеріал: У матеріалі наведено 25 універсальних ігор з набором LEGO «6 цеглинок» для 1-го класу НУШ, кожна з яких містить чіткі покрокові завдання, запитання для дітей, ілюстрації. При цьому зазначено час виконання завдань кожного типу.

Тема:
Вікторина «Склад числа 10» з використанням методики компетентнісного навчання «Шість цеглинок» LEGO
Вікторина «Склади речення» з LEGO
Математична вікторина «Склад числа 3, 4, 5» LEGO «Шість цеглинок»
Автор: Биканова Наталія Леонідівна
Про матеріал: Презентації до вікторин з математики та письма з використанням інструменту «Шість цеглинок» Lego.

Тема: «Тестові завдання для учнів 1-го класу «Допоможи Русалоньці розв
Автор: Лютко Ольга Михайлівна
Про матеріал: Презентація на тему «Тестові завдання для учнів 1-го класу «Допоможи Русалоньці розв'язати приклади» з використанням інструменту «Шість цеглинок». Правильну відповідь учні показують відповідним кольором цеглинки з набору Six Bricks.

За матеріалами сайту На урок