Трудове і фізкультура онлайн – як учителі проводять уроки на відстані

Трудове і фізкультура онлайн – як учителі проводять уроки на відстані

ФІЗКУЛЬТУРА

Андрій Гронь, Бердянська спеціалізована школа № 16

Інструменти

Я проводжу уроки в порожньому спортзалі й записую їх на телефон: приходжу, дивлюся, яка тема, готуюся і знімаю (або це робить колега). Потім обробляю відео. Це забирає багато часу, бо в мене немає досвіду роботи у відеоредакторах. Можна все знімати і вдома, але це не те, що потрібно мені й дітям. Переглядів більше саме в спортзальних уроків, а не домашніх. Я й не сподівався на таку активність дітей.

У Zoom я проводив уроки кілька разів, але це виявилося менш ефективним, бо поки одні доєднуються – в інших зникає інтернет, а в тих, хто чекає – інтерес. Так що треба або вдосконалювати процес, або шукати інші способи. Я спробую ще й подивлюся на активність дітей.

Тривалість уроку

Залежить від теми. Ранкові руханки – до десяти хвилин, уроки на певну тему – 20–25 хвилин.

Зворотний зв’язок

Ми користуємося Google-класрум – я створив там свої класи, надсилаю відео. У середній школі учні проходять там тести – відповідають на запитання з історії та правил видів спорту, це частина програми фізкультури.

Консультації проводжу у Viber: якщо щось незрозуміло – можу зняти додаткове відео з поясненням. Наприклад, так робив про деякі моменти в баскетболі: не в кожної дитини є баскетбольний м’яч, тому я показував, з яким можна працювати, з яким краще вдається, а з яким – ні.

Оцінювання

Ті, хто мають можливість, знімають відео, як займаються вдома чи у дворі. Якщо хтось хоче більше оцінок або додаткове навантаження – роблять руханку самостійно або навіть із батьками, чи реферат за однією з тем програми. Діти стараються, і за це я ставлю додаткові бали, щоби вони почувалися, як у школі. Їх треба активізувати й підбадьорити.

Наталія Паламарчук, приватна школа ThinkGlobal (Хмельницький)

Інструменти

Уроки проводжу в Zoom. Вправи робимо під музику, бо вона розслабляє. Я вмикаю ту, яку діти люблять і слухають, щоби вони могли вільно рухатися й урок був цікавіший, а не під “раз-два-три-чотири”.

Я себе ставлю на місце дитини й думаю, що мені було б цікаво? Зараз здебільшого діти сидять у TikTok і повторюють трендові танці звідти. Тож я чула на перервах, що вони слухають.

Тривалість

Урок триває пів години. Я використовую вправи з дитячого кросфіту (програма вправ на силу та витривалість, до складу якої входять переважно добірки аеробних вправ, зарядки та важкої атлетики, – ред.). Вправи підбираю так, щоби діти попрацювали й мали час на відпочинок. Наприклад, є сім вправ на урок. Одна триває 30 секунд, після неї – стільки ж часу на відпочинок. Якщо вправи більш легкі, і їх менше – тоді робимо кілька кіл вправ.

Залучення дітей

На кожен урок одна дитина пропонує свою вправу. Це дає змогу учням почуватися важливими й корисними. Їм цікаво виконувати вправи, які вони самі готують.

Настрій

Наприкінці уроку ми танцюємо. Це покращує настрій. Можу робити демонстрацію екрану з відео, за яким треба повторювати рухи. Такі відео шукаю на YouTube i в Pinterest.

ФІЗКУЛЬТУРА ОНЛАЙН

Головна мета: підтримувати рухливу активність дітей під час карантину; спілкування дітей та їхнє залучення до спільних фізичних вправ.

  • Запис або демонстрація вправ онлайн.
  • Додаткові інструкції, тести та консультації щодо вправ і завдань у Google-класрум.
  • Право вибору: давати можливість дітям хоча б частково обирати рухову активність
  • Залучення учнів: записане відео руханки або пропозиція власної вправи для всієї групи, яку всі спільно виконують під час Zoom-конференції. ВАЖЛИВО ПАМ’ЯТАТИ: Вчитель не має права вимагати відеоматеріал із виконанням домашнього завдання з фізкультури, але може їх отримувати за взаємною згодою з дітьми та їхніми батьками. Згідно зі статтею 307 Цивільного кодексу України, людина може бути зняти на відео лише за власною згодою. Якщо йдеться про неповнолітніх, то для зйомок необхідна згода батьків або опікуна.

ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

Дмитро Марков і Влад Кущ, Бердянська спеціалізована школа №16 (працюють разом над дистанційними уроками з трудового навчання)

Інструменти

Дмитро: Усі завдання ми викладаємо на Google-диск. Туди можна потрапити через шкільний сайт або через Google-класрум, де в нас є всі класи. Туди ж діти надсилають фото виконаних завдань, а ми, вчителі, даємо текстові інструкції до виконання робіт із картинками.

У Zoom проводжу уроки нечасто. Тільки якщо недостатньо зворотного зв’язку в Google-класрум. Зазвичай достатньо надіслати мені фото роботи і я кажу, що доробити, що і як переробити.

Влад: Поки проводити такий урок не було потреби, але якщо буде – проведу. Зараз у дітей багато уроків з інших предметів, а довго сидіти перед комп’ютером шкідливо.

Завдання

Дмитро: Моделювання – перша тема, яку ми проходимо дистанційно. Можливо, далі придумаємо ще щось.

Влад: Зараз наші учні виготовляють макети: машин, літаків, кімнат.

Дмитро: Я знайшов в інтернеті роздруківки з різними моделями. Їх треба роздрукувати, вирізати деталі, скласти, склеїти й розмалювати. У 5–6 класі учні мали робити це з фанери і дроту, але вдома роблять із картону.

Залежно від класу, збільшується складність: у старших класах треба розробити щось своє. Наприклад, у 8 класі – проєкт якоїсь будівлі – вид зверху. Це робиться не за тиждень, а поетапно. Діти надсилають фото, і ми радимо, як далі робити.

Влад: Ми не вимагаємо жорстких термінів виконання. Якщо даємо два тижні, а діти просять третій, то викладаємо нове завдання після третього.

Оцінювання

Влад: Учні надсилають фото робіт, і ми їх оцінюємо в Google-класрум. Фото зберігаємо для колекції. Будемо робити колаж.

Поради

Дмитро: Опановуйте технології, а так – дивіться на можливості дітей. Коли я надсилаю роздруківки, то розумію, що не всі можуть вийти й роздрукувати, не у всіх є вдома принтер. Тому завдання дозволяється замінити (наприклад, зробити за власним задумом простішу модель). У мене є один учень (5 клас), який сам придумав який макет можна зробити натомість.

ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ ОНЛАЙН (НА ПРИКЛАДІ МОДЕЛЮВАННЯ)

Головна мета: цікава розвивальна діяльність, не пов’язана з комп’ютером; урізноманітнення розумової та фізичної активності

  • Створення презентації для учнів: що таке макети, для кого їх роблять, у яких масштабах.
  • Приклади цікавих макетів з YouTube з усіх країн світу, щоби зацікавити учнів.
  • Створення текстової інструкції з виконання макета.
  • Надання інструкції з техніки безпеки, застереження, а також нагадування, щоби діти робили все під наглядом дорослих
  • Робота має бути по силам дитині, за потреби завдання потрібно скорегувати в бік спрощення. Бажано також вказувати орієнтовний обсяг часу, який забере виконання завдання.
  • Зворотний зв’язок та оцінювання: створення фотоколажу макетів.

За матеріалами сайту Нова українська школа