Реалізація Концепції Нової української школи в закладах загальної середньої освіти Мукачівського району

Головна мета Нової української школи – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті.

Нова українська школа – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут враховують думку кожного, вчать критично мислити.

Розбудова НУШ – це довготривала реформа. План її реалізації передбачає наступність дій і відповідне ресурсне забезпечення на кожному етапі, а також враховує загальний контекст суспільних змін.

З 1 вересня 2018 року всі першокласники закладів загальної середньої освіти Мукачівського району розпочали навчання в умовах Нової української школи. Звичайно, для успішного старту та реалізації Концепції НУШ на практиці важливу роль відіграє людський фактор. У зв’язку з цим всі вчителі 1-х класів успішно пройшли курси підвищення кваліфікації.

Особливістю Нової української школи є організація нового освітнього простору. Освітнє середовище НУШ сприяє вільному розвитку творчої особистості дитини. З цією метою в навчальному приміщенні 1-го класу створюють навчальні центри: центр відкриттів, центр новин, центр матеріалів, комунікативний центр, центр тиші, центр вчителя, тематичний центр. Освітнє середовище 1-х класів закладів загальної середньої освіти Мукачівського району виглядає по-різному, оскільки при плануванні освітнього простору вчителі враховували розміри класних кімнат, кількість учнів у класі, наявність технічних пристроїв та необхідного дидактичного матеріалу, особливі освітні потреби учнів.

Освітнє середовище Великолучківської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

Освітнє середовище Дерценської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Освітнє середовище Верхньокоропецької ЗОШ І-ІІІ ступенів

Кожного дня навчання у 1-х класах розпочинається із ранкової зустрічі, де учні діляться своїми враженнями, настроєм, щоденними новинами.

„Ранкова зустріч” в Нижньокоропецькій ЗОШ І-ІІ ступенів

„Ранкова зустріч” в Новодавидківській ЗОШ І-ІІІ ступенів

«Ранкова зустріч» в Бобовищенській ЗОШ І-ІІІ ступенів

Щоденні вітання, цікаве подання потижневого матеріалу, групова робота, ігри та завдання розвивального характеру, диференційований підхід до кожного учня допомогли згуртувати дитячий колектив, сприяють розвитку навичок спілкування, логічного мислення молодших школярів, їхньої творчої уяви, самостійності.

У рамках тижня „Ми – підприємливі”  з учнями 1-х класів організовано та проведено „Осінній ярмарок”. Учні самі презентували вироби, вчилися підприємливості. Результатом роботи є формування дружнього колективу, співпраця, інтерес до навчання. Діти вільно почувають себе, із бажанням та цікавістю ідуть до школи. Кожен день насичений позитивними емоціями, посмішками дітей. Вчитися дійсно цікаво і весело.

 „Осінній ярмарок” в Жуківській ЗОШ І ступеня

„Осінній ярмарок” в Руськівській ЗОШ І-ІІ ступенів

Значно полегшує роботу в умовах НУШ наявність технічних пристроїв (ноутбуків, мультимедійних комплексів, принтерів і ламінаторів, мікроскопів, телевізорів). В основі здобуття нових знань та формуванні навичок лежать спостереження, екскурсії та проведення дослідів.

 Екскурсія до лісу. Нижньокоропецька ЗОШ І-ІІ ступенів

Екскурсія на швейну фабрику. Ракошинська ЗОШ І-ІІІ ступенів

„Досліджуємо довкілля”. Завидівська ЗОШ І-ІІ ступенів

Під час навчальної діяльності у 1-х класах вчителі активно використовують LEGO, бо це не просто яскрава іграшка, а це чудовий інструмент для розвитку пам’яті, організації групової роботи та моделювання різних життєвих ситуацій, завдяки яким діти не лише засвоюють знання, а й вчаться їх використовувати.

„Шість цеглинок”. Червенівська ЗОШ І ступеня

У Макарівській ЗОШ І-ІІІ ступенів вчитель значну частину навчального часу присвячує роботі в групі. Школярі разом виконують завдання, готують  проекти і спільно шукають вирішення проблем. Одним з таких проектів був „Де я використовую техніку?” Значна  увага приділяється, щоб навчання було побудоване на дослідженнях: дитина самостійно шукає відповіді на запитання, осмислює вивчене.

Зараз в освітньому процесі достатньо практичної діяльності. Це дуже подобається учням, оскільки навчання стало цікавішим і, водночас, результативнішим.

 

У Лецовицькій ЗОШ І-ІІ ступенів учням подобається вести „Щоденники вражень”, записи або малюнки в яких вони роблять в кінці ранкових зустрічей (5-7 хв). Виправданим і доречним, на думку педагогів, є потижневе тематичне планування. Упродовж тижня учні зосереджені на одній темі, яку вивчають і досліджують на всіх уроках. Під час викладання предмета „Я досліджую світ” ефективною є групова робота та робота в парах, де кожен може розкрити свої індивідуальні здібності. Цікавими є заняття дослідницького характеру, проведені на шкільному подвір’ї або за межами школи.

Інтеграція тем тижня передбачає і набуття предметних компетентностей, зокрема опанування граматичних та обчислювальних умінь. Учні читають і розпізнають  вивчені букви, уміють підбирати звукові схеми до слів (малюнків), будувати речення, розуміють текст, прочитаний учителем. Усі учні передруковують окремі слова, більшість із них добре орієнтується на сторінці зошита, правильно пише букви, вміє додавати та порівнювати в межах десяти, записує під диктовку числа.

Важливу роль відіграє в роботі вчителя добра співпраця з батьками та підтримка адміністрації школи. 

Керуючись методичними  рекомендаціями МОН України щодо організації освітнього процесу та оцінювання учнів 1 класу в НУШ, класоводи вважають, що учні успішно пройшли адаптаційний період у школі, вони стали більш самостійними, впевненими в собі, приходять до школи з позитивним настроєм та великим бажанням до пізнання нового.

У всіх закладах загальної середньої освіти Мукачівського району завдяки спільній праці та взаєморозумінню  вчителя, учнів та батьків буде досягнуто високих результатів та виховано успішних людей!