Представлено результати досліджень щодо якості інклюзивної освіти та доступу дітей з особливими освітніми потребами до освітнього процесу

Представлено результати досліджень щодо якості інклюзивної освіти та доступу дітей з особливими освітніми потребами до освітнього процесу

1 квітня 2021 року відбулася робоча зустріч, на якій було представлено результати двох досліджень (дослідження 1, дослідження 2) щодо якості інклюзивної освіти та доступу дітей з особливими освітніми потребами до інклюзивного навчання, які були реалізовані за підтримки проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe).

Учасниками заходу були Віктор Сальков, в.о. керівника експертної групи з питань інклюзивної та позашкільної освіти директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН, Юрій Вергун, директор департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України, Ліса Фей, керівниця напряму із соціальної інтеграції та стратегічного планування проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe), Валерій Сушкевич, Уповноважений Президента України з прав людей з інвалідністю, а також широке коло експертів, залучених до впровадження інклюзивної освіти в Україні.

Представлені результати досліджень засвідчили проблемні моменти у розвитку інклюзивного навчання в системі освіти, а також визначили низку перешкод у забезпеченні якості інклюзивної освіти та ефективного доступу кожної дитини з особливими освітніми потребами до інклюзивного навчання.

«Безсумнівно, ми стоїмо на спільних позиціях і бачимо ці перешкоди та проблеми, які існують із впровадженням інклюзивного навчання, синхронізацією освітнього процесу та побудовою безпечного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами. Сподіваюся, в межах сьогоднішньої зустрічі нам вдасться не лише обговорити спільні рекомендації, а й напрацювати подальші дії», –  зазначив на початку зустрічі Віктор Сальков.

З урахуванням результатів та озвучених питань експертами було напрацьовано рекомендацій щодо шляхів їх подолання та обговорено подальші спільні кроки у розбудові системи інклюзивної освіти в Україні.

Результати дослідження та рекомендації орієнтовано на використання центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами вищої освіти, надавачами освітніх, соціальних та інших послуг дітям та сім’ям. Також рекомендації будуть корисними недержавним організаціям у плануванні діяльності щодо забезпечення ефективного доступу дітей до інклюзивного навчання.

Крім того, рекомендації будуть враховані під час доопрацювання проєкту Стратегії розвитку інклюзивної освіти та плану заходів щодо її реалізації.

Нагадаємо, триває всеукраїнський онлайн-курс для тренерів з інклюзивної освіти.

За матеріалами Міністерства освіти і науки України